سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملکشاهی در چهارمین همایش بین المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی:

آمریکا صلاحیت اظهارنظر درباره سایر کشورها را ندارد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: کشوری که خود ناقض حقوق بشر است؛ صلاحیت اظهار نظر و قضاوت درباره دیگر کشور‌ها را ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش بین المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: موضوع حقوق بشر آمریکایی تببین کننده چهره دروغین آمریکا در موضوع حقوق بشر است. ایالات متحده آمریکا در دهه‌های گذشته همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته است و‌بر این اساس به خود اجازه داده تا درباره وضعیت و شرایط حقوق بشر در سایر کشور‌ها اظهار نظر و مداخله کند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد:بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد دولتمردان آمریکا بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی درباره وضعیت حقوق بشر در بشر اقدام می‌کنند وهمین رویه موجب استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر در سطح بین المللی را فراهم کرده است.

ملکشاهی تصریح کرد:دولت آمریکا در داخل کشور خود به طور فاحش حقوق بشر را نقض می‌کند و کشوری که خود ناقض حقوق بشر است؛ صلاحیت اظهار نظر و قضاوت درباره دیگر کشور‌ها رابه هیچ‌وجه ندارد. ضمن اینکه دولت آمریکا به برخی از کشور‌ها درباره مسائل حقوق بشر اعتراض می‌کند!
وی یادآور شد: اسلام هراسی و‌اسلام ستیزی در کشور آمریکا افزایش پیدا کرده و نقض حقوق زنان سالیانه میلیون زنان آمریکا را مورد خشونت‌های متعدد قرار می‌دهد.

آیین اختتامیه چهارمین همایش بین المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی، ۱۲ تیرماه امسال همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی در تالار اجتماعات حوزه هنری برگزار شد.
 
گفتنی است؛ امسال این رویداد علمی- هنری در قالب «جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی» طراحی و اجرا شده به این صورت که در هر یک از گرایش‌های هنری، حقوقی و علمی، تولیدات تلویزیونی، رسانه‌های اجتماعی، فعالان سیاسی – اجتماعی، کارگروه‌های تخصصی در دبیرخانه تشکیل شده و به رصد و شناسایی افراد شاخص در زمینه مقابله با حقوق بشر آمریکایی می‌پردازد و سپس در قالب جایزه و نشان ملی معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.