سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروکسل خواستار تحقیقات سازمان ملل درباره حمله به اردوگاه مهاجران لیبی شد

اتحادیه اروپا با محکوم کردن حمله به اردوگاه مهاجران در طرابلس لیبی، خواستار انجام تحقیقاتی از سوی سازمان ملل درباره این حمله شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا با هولناک خواندن حمله به اردوگاه مهاجران در طرابلس پایتخت لیبی از سازمان ملل خواست تا تحقیقاتی را درباره این حمله آغاز کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیمیتری آوراموپولوس، کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترکی خواستار اجرای عدالت در خصوص مسئولان این حادثه شدند. همزمان غصان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی ضمن محکوم کردن حمله به اردوگاه مهاجران آن را یک جنایت جنگی یاد کرد.

ترکیه نیز با پیوستن به کشور‌های محکوم کننده این حادثه، آن را جنایت علیه بشریت یاد کرد. حمله هوایی اخیر به مرکز بازداشت مهاجران در طرابلس ۴۰ کشته و ۸۰ زخمی بر جای گذاشت.

از اوایل آوریل سال جاری میلادی، نیرو‌های خلیفه حفتر، با این ادعا که می‌خواهند طرابلس را از دست تروریست‌ها (نیرو‌های دولت وفاق ملی) نجات دهند رهسپار پایتخت لیبی شده‌اند. در این نبرد آن‌ها موفق شدند کنترل دو شهر «سورمن» و «غریان» را در دست گیرند. در مقابل، نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت سازمان ملل برخوردار است، هفتم آوریل توانست غریان را بازپس گیرند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، تلفات ناشی از درگیری‌های میان این دو گروه در لیبی تاکنون به ۶۹۰ نفر رسیده است، در حالی که هزاران نفر نیز در این میان زخمی شده اند.

از زمان انقلاب ۲۰۱۱ در لیبی که معمر قذافی کشته شد، وضع امنیتی و سیاسی این کشور دچار تنش بوده است. پس از مدتی، این کشور میان دو دولت تقسیم شد؛ بخش شرقی از سوی مجلسی که در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، کنترل می‌شود و ارتش ملی لیبی به ریاست ژنرال خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کند؛ در حالی که دولت وفاق ملی که در طرابلس حضور دارد و تحت حمایت سازمان ملل متحد است کنترل قسمت‌های غربی لیبی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.