سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرماندار تربت جام:

شاخص‌های نشاط اجتماعی باید ارتقا یابد

معاون فرماندار تربت جام گفت: لازم است با تمام توان در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت کرده و شاخص‌های این حوزه را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن کاظمی معاون فرماندار تربت جام در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی تربت جام گفت: در حوزه‌ی اجتماعی آسیب‌هایی داریم که می‌بایست به دقت آن‌ها را رصد کرده و سپس برای رفع آن‌ها برنامه‌هایی کارشناسی شده اجرا کنیم. آمار آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را باید کاهش دهیم.
 
وی تصریح کرد:  از مهم‌ترین اولویت‌های ما مسائل فرهنگی است چرا که اگر توانستیم در حوزه فرهنگ موفق عمل کنیم و شاخص‌های این حوزه را ارتقا دهیم، حوزه‌های دیگر هم بهبود می‌یابند. فرهنگ بر تمامی بخش‌های یک جامعه اثرگذار است.

معاون فرماندار تربت جام گفت: سه عنصر اصلی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذارند که عبارتند از: نوع رفتار انسان با انسان، رفتار انسان در برخورد با قوانین و رفتار انسان با طبیعت. می‌بایست در هر سه حوزه برنامه‌های مدون و مشخصی را داشته باشیم.
 
کاظمی افزود: در قسمت آسیب‌های اجتماعی به نیاز‌های جوانان، بانوان و اقشار آسیب پذیر باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و راهکار‌های لازم برای ارتقا شاخص‌ها در این قسمت‌ها را تعیین کنیم.
 
وی تصریح کرد: در هر یک از جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان، می‌بایست یک حوزه و یک آسیب را مشخص کرده و برای رفع و حل مشکلاتش هم اندیشی کنیم و آسیب‌ها را بصورت جزئی و ریز مورد بررسی و کنکاش قرار داد. ارائه موضوعات کلی و علمی، لازم است، اما برای رفع مشکلات شهرستان کافی نیست و ما با استفاده از راهکار‌های علمی و بومی سازی راهکار‌های دیگر کشور‌ها میتوانیم برای حل مشکلات خودمان برنامه ریزی کنیم.
 
معاون فرماندار تربت جام گفت: مصوبات هر جلسه، پس از پایان جلسه، توسط دبیر کارگروه باید پیگیری شود و تا برگزاری جلسه بعدی فراموش نشود. همچنین لازم است مصوبات خروجی مشخص و ملموس در جامعه داشته باشد.
 
انتهای پیام//س.ج
 

بررسی حوزه های آسیب اجتماعی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی تربت جام

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.