سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت هشدار مصرف برق در ایلام

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: با افزایش دما و استفاده بی رویه از دستگاه های خنک کننده هوا، مصرف برق در استان به مرز هشدار(محدوده زرد) رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; هادی شیرخانی افزایش مصرف را ناشی از اضافه شدن مشترکان جدید به شبکه توزیع برق استان و استفاده مشترکان از وسایل پرمصرف سرمایشی در این ایام عنوان کرد.

وی، اوج بار مصرف برق سال جاری را در ماه های تیر و مرداد و بین ساعت های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ عنوان کرد و افزود: مشترکان در ساعت اوج بار با خودداری استفاده از وسایل پرمصرف و غیرضرور ضمن کمک به اقتصاد خانواده خود پیک مصرف را نیز کاهش و شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار امکان‌پذیر کنند.

شیرخانی اضافه کرد: تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لامپ‌های LED، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف از قبیل جاروبرقی، اتو و ماشین لباسشویی در ساعات اوج بار مصرف، ستفاده از سیستم‌های هوشمند روشنایی در راهروهای آپارتمان‌ها و سرویس وسایل سرمایشی پیش از شروع به‌کار آنها در فصل گرما می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار تأثیرگذار باشد.

شیرخانی گفت: مشترکان با استفاده نکردن همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های یاد شده و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: ساعات کار ادارات استان بر اساس شرایط پیک بار تغییر کرده و این مهم می‌تواند نقش به سزایی در کاهش پیک استان داشته باشد.

انتهای پیام/اس

مصرف برق در ایلام در وضعیت قرمز

برچسب ها: شرکت برق ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.