سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام؛

لزوم همراهی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی برنامه های دانشگاه

رئیس مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام گفت: اطلاع رسانی راه حل‌های ارائه شده توسط دانشگاه از طریق خبرگزاری‌ها کمک شایانی به ما خواهدکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  کمال قاسمی بزدی رئیس مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری در جمع اصحاب رسانه گفت:ارتقاء سطح علمی و فرهنگی، کمک خیران برای احداث ساختمان آموزشی و خارج شدن دانشگاه از حالت استجاری اولویت اول کاری مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام می‌باشند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری به سمت ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها پیش می‌رود و با توجه به اینکه اداره کردن تعداد زیاد دانشگاه‌ها در کشور به لحاظ هزینه‌ها بسیار مشکل شده است لذا ماموریت این مجتمع را فقط کشاورزی تعیین کرده است و این به ضرر دانشگاه تربت جام خواهد بود.

رئیس مجمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام گفت:ساخت و مالکیت فضای فیزیکی، اعطای دو یا سه ماموریت به این مجتمع، حفظ رشته‌های موجود و گسترش علمی دانشگاه می‌توان از وزارتخانه اعتبارات خوبی گرفت.

قاسمی افزود: اگر مردم و مسئولان منطقه و خیران بخواهند این دانشگاه در منطقه پایدار بماند و یا گسترش یابد باید برای ساخت مرکز آموزشی کمک و مساعدت مالی داشته باشند.

وی تصریح کرد:درحال حاضر ۸۲۹ دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۸۰نفر روزانه و ۱۴۹ نفر شبانه می‌باشند و از مجموع دانشجویان ۳۴۷ نفر زن و ۴۸۲ نفر مردوتعداد ۲۲۵ نفربومی و ۵۹۴نفرغیر بومی هستند.

رئیس مجمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام گفت :دانشگاه با ۱۰۸ استاد مدعو و ۱۱عضو هیئت علمی ثابت باید تلاش کند به هر طریق ممکن و براساس نیاز منطقه دانشگاه را در منطقه ارتقاء دهد و حفظ آن وظیفه همه ماست.

قاسمی ادامه داد: ارتقاء دانشگاه موجب افزایش سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی منطقه می‌شود و کمک بزرگی به رونق کشاورزی و دامپروری خواهد نمود.

وی تصریح کرد: ارتباط و تعامل بین دانشگاه و کشاورزان و دامپروران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان موجب حل مشکلات عمده حوزه کشاورزی خواهد شد.

رئیس مجمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام گفت : پژوهش‌های دانشگاهی باید به ثروت تبدیل شوند و فقط تولید مقاله کافی نیست و اگر تولیدات امروز بخش کشاورزی را با دو دهه گذشته مقایسه کنیم به تاثیر تحقیقات و پژوهش در حوزه علمی پی می‌بریم و این پیشرفت ها چون تدریجی هستند برای همه قابل لمس نیست و این به مفهوم تاثیر نداشتن تحقیقات نیست.

در پایان نشست، از دستگاه بلوک هضم که با نوآوری‌های انجام شده با همکاری انجمن‌های علمی مجتمع آموزش عالی تربت جام ساخته شده با حضور مسئولین مجتمع و رئیس اداره کار تربت جام رونمایی شد.

انتهای پیام//ز. ج
 

 تعامل بین دانشگاه و کشاورزان در راستای توسعه پژوهش های دانشگاهی

برچسب ها: کشاورزی ، وزارت علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.