سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تصادفات در استان قزوین

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: بهار امسال میزان تصادفات در استان بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام محمد حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در نشست پیشگیری از وقوع تصادفات گفت: تصادفات در استان در بهار امسال بیش از دو برابر افزایش داشته است که باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی برای کاهش آن‌ها اقدام کرد.

حجت الاسلام حیدری افزود: در این مدت هزار و ۹۱۱ فقره پرونده با موضوع ایراد صدمه غیر عمدی بر اثر تصادفات رانندگی در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه است.

وی اضافه کرد: هفت هزار و ۶۷۰ فقره پرونده در سال ۹۶، هشت هزار و ۵۳۶ فقره در سال ۹۷ و هزار و ۹۲۳ فقره پرونده در سه ماه اول امسال با موضوع تصادفات در دستگاه قضائی استان ثبت شده است.

حجت الاسلام حیدری به آمار کشته شدگان و مجروحان در تصادفات جاده‌ای پرداخت و گفت: سال گذشته ۳۰۹ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کشته شدند که از این میان ۲۷۰ فوتی مربوط به تصادفات برون شهری و ۳۹ تن مربوط به تصادفات درون شهری بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۶ نفر در تصادفات جاده‌ای استان مجروح شدند که از این میان هزار و ۲۶۱ تن مربوط به حوادث برون شهری و ۷۶۵ تن مربوط به تصادفات درون شهری بود.

حجت الاسلام حیدری به وجود ۷۲ نقطه حادثه خیز در استان اشاره کرد و گفت: از این میان ۱۱ نقطه حادثه خیز از اولویت بسیار بالایی برخوردار است و باید سه اقدام آشکارسازی، مرمت و اصلاح و ارتقاء ایمنی این نقاط در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری به مداخلات انتظامی در تصادفات درون شهری و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه‌ها از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام قضایی استان بیان داشت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سال جاری ۲ برنامه برای پیشگیری از وقوع تصادفات در حال انجام دارد که آسیب‌های وضعی با تمرکز بر عامل جاده و با هدف کاهش ۵ درصدی تصادفات و پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی این برنامه‌ها هستند.

علی فولیان، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در این جلسه گفت: تلفات و خسارت‌های ناشی از تصادفات تبعات روانی و اجتماعی متعددی برای حاکمیت، دولت و خانواده‌ها به دنبال دارد و مصوبات این جلسات باید با جدیت پیگیری و به مرحله اجرا درآید تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

فولیان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌های همکاران قضایی حضور نیافتن نمایندگان بیمه در مراحل تحقیق و دادرسی است که مطابق قوانین موظفند به محض تشکیل پرونده حضور یابند تا مشکلات بعدی مربوط به شرکت‌های بیمه به وجود نیاید و موجب انباشت پرونده‌های قضایی مربوط به تصادفات در اجرای احکام نشود.

این مقام قضایی استان گفت: در این حوزه نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی، آموزش و روشن گری جامعه بسیار موثر است و از این ظرفیت باید به خوبی استفاده شود، زیرا عمده تصادفات ما به دلیل فرهنگ سازی نشدن درست در این زمینه است.

انتهای پیام/ک

نشست پیشگیری از وقوع تصادفات استان قزوین 

برچسب ها: دادگستری ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.