سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۹/۱ درصد از ازدواج‌ و ۹/۸ درصد طلاق‌های کشور در خراسان رضوی

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: ۹/۱ درصد از ازدواج‌ها و ۹/۸ درصد طلاق‌های کشور در خراسان رضوی به ثبت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن بهادر مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در ۱۰ سال اخیر ۳درصد ازدواج ما کاهش داشته و ۵/۶ درصد طلاقمان نیز افزایش داشته است؛ اما پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۹ آمار طلاق‌ها و ازدواج‌های استان با یکدیگر برابر خواهد شد.

وی با اشاره به  دفاتر فعال در استان برای ثبت اسناد، تصریح کرد: ۳۳واحد ثبتی،۳معاونت، ۸۶۳پست سازمانی و ۵۰۶دفتر خانه اسناد رسمی و ۲۳۰ درفتر ثبت ازدواج در استان فعال هستند که سالانه ۲۳۰ میلیون خدمات را به مردم ارائه می کنند.

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه  ۶۰۰ نفر در قسمت املاک مشغول به کار هستند که در خصوص تک برگ سازی سند‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۷۱۵۰۰ سند تک برگ در استان وجود دارد که برای معادل سازی دیگر اسناد به سند تک برگ، حداکثر ۴۸ساعت زمان محاسبه می‌شود.

بهادر در رابطه با ترازی مرتعی افزود: از مجموع ۱۱میلیون مساحت استان ۶۵ درصد را ارازی مرتعی تشکیل می‌دهد که خراسان رضوی در خصوص مستند سازی برای ارازی مرتعی در رتبه ۲۷کشور است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در تعداد اسناد ثبت شده بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد، تصریح کرد: از سال ۹۵ اسناد به صورت ثبت اثر انگشت به ثبت رسیده و این باعث شده درصد تخلفاتی مانند جعل سند به صفر برسد.

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه دومین دستگاه درآمد زایی استان هستیم، گفت: ۱هزارمیلیارد و ۳۸۰میلیون تومان در سال گذشته درآمد اداره اسناد بوده است.

بهادر افزود: ادارات ثبت آمادگی ثبت اسناد پیش فروش را  به شرط فرهنگ سازی و کم شدن تخلفات دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خراسان رضوی رتبه اول تشکیل پرونده‌های اجرایی است و ما در سال گذشته ۲۵هزار پرونده مهریه به ثبت رساندیم، تصریح کرد: ۹۳۴۸۹پرونده شرکت ثبت شده و ۹۲۹۸ موسسه غیر تجاری در استان پرونده دارند که تا کنون ۸۴۹۴ شرکت و ۲۸۸موسسه منحل شده است.

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: ۲۳/۵درصد از شرکت‌های استان فعال هستند که بیشترین موضوع فعالیت شرکت‌های فعال مربوط به امور عمرانی است.

بهادر افزود: یکی دیگر از وظایف سازمان صدور اسناد برای مشاوران املاک و خودرو است؛ ما در سال گذشته ۱۰۰پروانه برای مشاوران خودرو و ۲۰۰۰ پروانه برای مشاوران املاک صادر کردیم.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت که همیشه متهم بود به دور بودن از الکترونیک، امروزه به یکی از پیشرفته‌ترین و پیشرو‌ترین دستگاه‌های خدمات رسانی تبدیل شده است.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، دومین دستگاه درآمد زایی استان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.