سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتای استان یزد:

مقابله با تهاجمات فرهنگی منوط به افزایش سواد رسانه‌ای است

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: افزایش سواد رسانه‌ای از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتای استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: با توجه به‌گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در دنیای امروز ضرورت توجه خانواده‌ها به آموزش سواد رسانه‌ای اهمیت یافته و باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش سواد رسانه‌ای از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری می‌کند، گفت: مقابله با تهاجمات فرهنگی منوط به افزایش سواد رسانه‌ای است.

رئیس پلیس فتای استان یزد ادامه داد: با توجه به اینکه تاثیرگذاری رسانه در افکار و اذهان افراد بسیار بالا بوده و در واقع می‌توان گفت که رسانه‌ها در تغییر اندیشه و رفتار افراد تاثیرگذار هستند، بنابراین محتوا و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا غذای فکری انسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابوطالبی گفت: برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری، مزاحمت‌های اینترنتی از بیشترین جرائم فضای مجازی است.

 رئیس پلیس فتای استان با اشاره به  به مهم‌ترین کشفیات این حوزه  ادامه داد: دستگیری دو فیشینگ کار حرفه ای، فروشندگان وام، کلاهبرداران لوازم ورزشی، خودرو، رهن منازل و کشف باند اسکیم از جمله اقدامات پلیس فتا در چند ماهه اخیر بوده است.

وی با توجه به اینکه برخی از تهدید‌ها در استفاده از پیام رسان‌ها وجود دارد، گفت: برای ارسال اطلاعات محرمانه و رمز‌های عبور قوی برای حساب کاربری هیچ گاه از پیام رسان‌ها برای بحث پیرامون موضوع محرمانه و شخصی استفاده نکنید.

 رئیس پلیس فتای استان  از شهروندان خواست در صورت هر گونه کلاهبرداری به شماره ۰۳۵۳۲۱۸۲۵۰۵۰ تماس بگیرند.

ابوطالبی گفت: یکی از برداشت‌های غیر مجاز از درگاه‌های ایتترنتی فیشینگ است که به معنای تلاش برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعاتی همچون نام کاربردی، گذرواژه و یا اطلاعات کارت اعتباری است.

انتهای پیام/ی

جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی باافزایش سواد رسانه‌ای

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.