سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به دریانوردان بوشهری؛

ارتفاع موج دریا از دو متر بیشتر می‌شود

هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن دریا از ظهر پنجشنبه خبر داده و اعلام کرده ارتفاع موج از دو متر بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به تدریج از ظهر فردا (پنجشنبه) تا اواخر جمعه به سبب وزش باد شدید شمال غربی بر روی دریا، خلیج فارس و سواحل استان مواج و متلاطم خواهد شد.

فرج الله شکوهی پور افزود: انتظار داریم در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد روی دریا به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر برسد، بر این اساس درباره تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی هشدار داده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت بر اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا نیز در روز پنجشنبه در برخی نقاط استان افزایش یابد و به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

شکوهی پور یادآور شد: تا فردا، جهت وزش باد در استان متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، و فردا در نیمه شمالی استان شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ به تدریج ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود و فردا در سواحل شمالی به تدریج به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس مواج می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.