سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترافیکِ پرونده‌های قضایی در کاشان

دادستان کاشان از تشکیل سالانه یکصد هزار پرونده در دادسرا، دادگستری و شورای حل‌اختلاف این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد تکبیرگو دادستان کاشان  گفت: سالانه ۲۷ هزار پرونده در دادسرای این شهرستان تشکیل می‌شود که بیشتر موضوعات‌ای پرونده‌ها مواد مخدر، سرقت و کلاهبرداری، جرایم مربوط به تصادف و فضای مجازی می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و مشاوره با کارشناسان نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از جرایم دارد ادامه داد: برای پیش گیری از جرایم، پنج کارگروه تخصصی با موضوعات تصادفات رانندگی، سرقت، اعتیاد، طلاق و فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان تشکیل شده است.

دادستان کاشان ادامه داد: یکی از جرایمی که اخیرا به شدت در فضای مجازی افزایش یافته، کلاهبرداری اینترنتی، است و در این باره باید اطلاع رسانی برای شهروندان انجام شود چراکه حضور در سایت‌های قمار و شرط‌بندی طبق قانون جرم است و بسیاری از افراد حتی وکلای دادگستری و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هم جزء این گروه از مالباختگان هستند.


محمد تکبیرگو در پایان تاکید کرد: بانوانی که در شهر اقدام به دوچرخه‌سواری کنند، طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برخورد قضایی می‌شود، بانوان می‌توانند در مکان‌های مخصوص مانند باغ‌های بانوان به تفریح و دوچرخه سواری بپردازند.

وی با اشاره به دستگیری خانم دوچرخه‌سوار در این شهرستان، ادامه داد: این بانوی کاشانی که در محیط خارج از شهر و با پوشش نامناسب اقدام به دوچرخه‌سواری کرده بود، پس از حضور والدین در دادسرا و تفهیم اتهام و اخذ ضمانت، آزاد شد.

انتهای پیام/ی
 


کلاهبرداری اینترنتی، شایع‌ترین جرم فضای مجازی

برچسب ها: دادسرا ، قوه قضاییه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.