سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی قیمت اتوبوس برای ایام اربعین حسینی

استاندار کرمان گفت: امسال طبق اعلام مسئولین کشوری، ۲۰ درصد افزایش قیمت برای این ایام را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   محمدجواد فدایی، استاندار کرمان صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) گفت: برای آنکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در سال جاری برای برگزاری این مراسم پر فیض و برکت را داشته باشیم، جلسه‌های ستاد اربعین را زودتر از موعد مقرر در استان برگزار کردیم.

وی از ارتقای کیفیت برگزاری این مراسم سخن به میان آورد و افزود: باید یک نظرخواهی از اقشار مختلفی که در سنوات گذشته در این راهپیمایی شرکت یا خدمت‌رسانی کرده‌اند، صورت گیرد تا اشکالات، ایرادات و نکات مثبت مراسماتی که در سال‌های قبل وجود داشته را جمع آوری کرده و بتوانیم براساس این نظرات مراسمی بهتر از سنوات گذشته برگزار کنیم.

وی با تاکید برآنکه نباید هدف را گم کرده و باید انتظارات، اهداف و نتایجی که از برگزاری این مراسم را دنبال می‌کنیم، را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: معتقدم حتی می‌توانیم آثار معنوی، سیاسی و اجتماعی که از برگزاری این مراسم دنبال آن بوده را در یک کتاب و به صورت مکتوب جمع‌آوری کنیم تا برای آیندگان و برنامه‌های سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین خلیل همایی‌راد؛ مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پنجمین سالی است که از طریق ستاد اربعین حسینی، راهپیمایی این مراسم به صورت برنامه ریزی شده برگزاری می‌شود، از روند رو به رشد استقبال مردم از این مراسم سخن به میان آورد و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین در سال ۹۴ با ۲ هزار نفر شرکت کننده از استان کرمان آغاز شد که در سال ۹۷ تعداد شرکت‌کنندگان کرمانی این مراسم به بالغ بر ۶۲ هزار نفر رسید.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بر لزوم تعیین تکلیف شدن موکب ماهان تاکید کرد و افزود: این موکب در مسیر زائران کشور‌های افغانستان و پاکستان قرار دارد بنابراین این موکب در زمان طولانی‌تری باید فعال بماند لذا با توجه به اینکه این موکب مشکلات ساختاری یا مکانی دارد، باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی بیان داشت: همچنین باید برای حمل و نقل اتوبوس‌هایی که از مرز‌های کشور وارد استان کرمان می‌شوند، نیز می‌شوند در بحث سوخت‌گیری تدابیر لازم اندیشیده شود و جایگاه‌های سوخت مشخصی برای این اتوبوس‌ها تعیین و اعلام گردد تا مشکلی در این زمینه برای زائران حرم امام حسین (ع) ایجاد نشود.

همایی راد با بیان اینکه در سنوات گذشته هیچ مشکلی در صدور ویزا در استان کرمان نداشته‌ایم و کشور عراق همکاری لازم در این زمینه با ما را داشته است، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم از طریق معاونت عمرانی استانداری کرمان در این راستا صورت گرفته تا زمینی در مرز با کشور عراق به استان کرمان داده شود تا استقرار دائمی در مرز داشته باشیم.

همچنین محمد صابری، رییس اورژانس کرمان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات موکب ماهان، گفت: معتقدیم با توجه به حساسیت کار موکب ماهان، یک مکان چند منظوره برای این موکب ساخته شود تا در زمان راهپیمایی اربعین به عنوان موکب و در بقیه زمان‌ها، استفاده‌های دیگر بتوانیم از آن داشته باشیم.

وی پلیس راه ماهان را کانون حوادث این منطقه دانست و در ادامه از اقدامات حوزه بهداشت و درمان در ارایه خدمت به زائرین راهپیمایی اربعین حسینی سخن گفت و بیان کرد: خدمات حوزه بهداشت و درمان در این ایام به صورت ملی ارائه می‌شود و هر ساله حدود ۶۰ نیرو در مرز‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق مستقر هستند که خوشبختانه گزارش‌ها نشان می‌دهد تا کنون ارائه خدمات رسانی در این حوزه به خوبی صورت گرفته است.

سید علی سیدعلیخانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: در سال گذشته ۲۳ هزار ۴۴۰ مسافر با حدود ۶۶۵ دستگاه اتوبوس از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی از استان کرمان به مرز‌های کشور اعزام شده که از این تعداد ۵۷۲ اتوبوس به مرز شلمچه و مابقی به مرز چزابه رفتند که در این مدت زمان ۱۴ درصد رشد حمل و نقل عمومی داشتیم.

کامران بهادر مسئول عتبات عالیات استان کرمان نیز در این مراسم با اعلام ویزای رایگان مراسم اربعین در سال ۹۸ گفت: انجام ثبت نام از زائرین در سال گذشته از طریق ۱۱۴ دفتر ثابت و ۹ دفتر موقت صورت گرفته است و بنا داریم امسال دفاتر موقت را به ۱۲ تا ۱۵ عدد افزایش دهیم.

انتهای پیام/س

مشکلی در صدور ویزا در استان کرمان نداشته‌ایم

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.