سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۱ نفر از محکومین به قصاص، به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از رهایی ۵۱ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در دیدار اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر با نماینده، ولی فقیه در استان گفت: اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان با تلاش و کوشش خود در سال گذشته توانستند ۵۱ نفر از محکومین به قصاص را از چوبه دار رها کنند و بیش از ۱۲۷ فقره پرونده‌های بسیار مهم را رسیدگی و آن‌ها را با صلح و سازش مختومه نمایند.

وی تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف خوزستان در سال ۹۷ نسبت به میانگین صلح و سازش در سطح کشور، استان موفقی بوده که ۳۳ درصد پرونده‌های مهم قابل مصالحه در شورا‌های حل اختلاف این استان منتهی به صلح و سازش شده اند که این درصد از میانگین سطح کشوری که ۲۹ درصد می‌باشد بالاتر است.

زبیدی نیا در ادامه به راه اندازی شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر با توجه به بافت عشایری هر شهرستان اشاره کرد و افزود: در اهواز ۸ شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر فعالیت دارند که در برخی از شهرستان‌ها یک شعبه در حال فعالیت هستند که در نظر داریم با توجه به بافت عشایری هر شهرستانی شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر در سطح استان تشکیل و راه اندازی کنیم.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های سران عشایر در حل و فصل اختلافات مردم گفت: اقدام و کار سران عشایر برای حل و فصل کدورت‌ها و اختلافات بین مردم ظرفیت خوبی است و در این زمینه باید امانت دار حق و به دور از جانب گرایی و هوای نفس واسطه ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات مردم باشید.

وی اظهار داشت: در قرآن کریم و دین مبین اسلام بر حل و فصل اختلافات و پیشگیری از کدورت و نزاع‌ها در میان مردم تاکید فراوانی شده است و سعی کنیم در این خصوص تلاش‌های بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این دیدار تعدادی از اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر به ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/گ

صلح و سازش، خاتمه پرونده قتل

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.