سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادثی که دنبال‌کنندگان صفحه‌های مجازی قربانیان را چند برابر کرد/ صید فالوئر با شگرد جنایی؟

ماجرای لیدا کاوه لی دوباره بحث جذب فالوئر را با ترفند های خاص داغ کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما هم از کاربران فعال در فضای مجازی باشید و یکی از شبکه‌های اجتماعی را در تلفن همراهتان داشته باشید ماجرای گم شدن و پیدا شدن و قصه عجیب و غریب لیدا کاوه لی را که چند روز سوژه داغ فضای مجازی بود دیده و شنیده اید. ماجرایی که به گفته پلیس تناقض‌های زیادی در گفتار لیدا وجود دارد و، اما و اگر‌هایی رادرباره این ماجرا از جمله احتمال معروف شدن با این کار و جذب فالوئر هم مطرح کرد. معروف شدنی که البته درآمد مالی خوبی هم برای شخص پر فالوئر قابل تصور است. بر همین اساس امروزه برخی کاربران دست به هر کاری می‌زنند تا به هر قیمتی شده، دیده شوند. در ادامه مطلب به مرور چند مورد از این مشهور شدن‌های عجیب می‌پردازیم.

می‌خواستند قلبم رابردارند!

ماجرای «لیدا کاوه لی» با انتشار آگهی گم شدنش در صفحات مجازی برسر زبان‌ها افتاد. دختری که ادعا می‌شد عصر جمعه ۳۱ خرداد مشغول دوچرخه‌سواری بوده و توسط افرادی ناشناس ربوده شده است. تا این که بالاخره روز شنبه ۸ تیر خبر پیدا شدن جسم نیمه‌جان او داده شد. کاوه در اولین مصاحبه پس از پیدا شدنش مدعی شد برای درآوردن قلبش توسط آدم‌ربایان ربوده شده، اما چون قلبش به درد آدم‌ربایان نخورده او را رها کرده‌اند! ادعایی که به سرعت با واکنش منفی پلیس و وزارت بهداشت مواجه شد و پلیس اعلام کرد این خانم تعادل روحی روانی درستی ندارد. تمام این‌ها باعث شد فرضیه دیگری طرح شود. فرضیه‌ای که می‌گوید «لیدا کاوه لی» تمام این کار‌ها را برای مشهور شدن انجام داده است. البته هنوز نظر قطعی در این باره نمی‌توان داد، اما آن چه روشن است، این که او در این ۱۰ روز اسمش در محافل مختلف بر سر زبان‌ها بوده و اکنون تعداد فالوئرهایش از ۱۰۰۰ نفر به بیش از ۱۸ هزار نفر رسیده است. حتی خواهرش در یکی از اولین گفتگو هایش این شائبه را قوت بخشید آن جا که به شوخی بعد از پیدا شدنش به او گفته بود دوستانت می‌گویند گم شدنت برای جذب فالوئر و معروف شدن بوده است.

قاتل خشونت‌طلب اینستاگرامی

اوایل اردیبهشت امسال بود که روحانی ۴۶ ساله همدانی در خیابان به ضرب دو گلوله به قتل رسید. در ادامه چند ساعت بعد، قاتل که «بهروز حاجیلو» نام داشت در صفحه اینستاگرامش به این قتل اعتراف کرد. همزمان استوری‌ها و لایو‌های زیادی از این قاتل دست به دست شد که همه با هدف ترویج خشونت‌طلبی بودند. سپس مشخص شد او از دوستان «وحید مرادی» دیگر قاتل اینستاگرامی است که خودش ماجرای عجیبی را از سر گذرانده است. سرانجام پس از جست‌وجو‌های پلیس «بهروز حاجیلو» هنگام فرار از مرز‌های غربی توسط پلیس محاصره شد و به هلاکت رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد صفحه او پیش از قتل حدود ۲۰ هزار فالوئر داشته و یک روز بعد از قتل این تعداد به بیش از ۹۰ هزار نفر رسیده است!


بیشتر بخوانید:اظهارات جدید خواهر «لیدا کاوه» درباره پرونده مرموز خواهرش


آزار رسانی به دختر نوجوان

هر روز در اینستاگرام فیلم‌ها و عکس‌های مختلف خشونت‌طلبانه‌ای منتشر می‌شود. یکی از این اتفاقات که به سرعت در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت، انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی توسط یک پسر سیرجانی بود که در آن‌ها، او دختری را مورد آزار قرار می‌داد و به اصطلاح خودش او را ادب می‌کرد. مجموع این اتفاقات باعث شد فالوئر‌های صفحه این جوان در فاصله کوتاهی از دو هزار نفر به ۱۳ هزار نفر برسد.

جیمی‌جامپ موقعیت‌شناس

نمونه‌های خارجی این گونه معروف شدن در صفحات مجازی هم البته کم نیست. از موارد اخیر می‌توان به «کینسی ولانسکی» دختر لهستانی اشاره کرد که در جریان دیدار فینال لیگ قهرمانان بین لیورپول و تاتنهام با پوشش عجیبی، خودش را به مرکز زمین بازی رساند و حسابی مورد توجه قرار گرفت. صفحه اینستاگرامی او پیش از این اتفاق ۲۰۰ هزار فالوئر داشت و پس از آن اکنون به بالای سه میلیون نفر رسیده است. او در مصاحبه‌ای پس از مشهور شدن یک شبه‌اش گفته: «با چنین کار‌هایی می‌توانم در سن ۳۰ سالگی بازنشسته شوم و نیازی به کار کردن نداشته باشم. پریدن به درون زمین در فینال لیگ قهرمانان به من کمک کرد تا این کار را انجام بدهم». او حالا فردی مشهور و پردرآمد است که یک شبه به این جایگاه رسیده و حالا حسابی دارد از مزایای آن بهره می‌برد.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

جذب فالوئر با روشهای عجیب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.