سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه سناتور‌های آمریکا به ترامپ در واکنش به افزایش ذخایر اورانیوم ایران

۳ سناتور آمریکا در نامه‌ای به ترامپ با اشاره به عبور ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم برای ذخیره اورانیوم غنی‌شده خود، خواستار تشدید فشار‌ها بر برنامه هسته‌ای کشورمان شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۳ نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور با اشاره به عبور ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم برای ذخیره اورانیوم غنی‌شده خود، خواستار تشدید فشار‌ها بر برنامه هسته‌ای کشورمان شده‌اند.

تد کروز، تام کاتن و مارکو روبیو، سناتور‌های جمهوری‌خواه ایالت‌های تگزاس، آرکانزاس و فلوریدا که هر ۳ از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای برجام هستند و خواستار پاره کردن این توافق شده‌اند در نامه به ترامپ ایران را به نقض مفاد این توافق متهم کرده‌اند.

سناتور‌ها در این نامه با اشاره به بیانیه روز دوشنبه یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که عبور ذخائر اورانیوم ایران از ۳۰۰ کیلوگرم را تأیید کرده بود نوشته‌اند: آژانس تأیید کرد که ایران محدودیت‌های مشخص‌شده در "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) در خصوص ذخیره اورانیوم را نقض کرده است.

قانونگذاران آمریکایی در بخش دیگری از نامه از ترامپ خواسته‌اند با لغو معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران که توسط وزارت خارجه آمریکا صادر می‌شود فشار‌ها بر برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۲:۰۱ ۱۲ تير ۱۳۹۸
هی هی ترامپ تو و سناتورهایتان را چه شده است؟!
15بار سازمان انرژی اتمی فعالیتهای ما را با موشکافی
به اتحادیه اروپا و آمریکا و سازمان ملل اعلام کرد در این مواقع و مقاطع کر - کور -....بودید ولی تا تنها یک بار آنهم با اعلام قبلی و هشدار نسبت به تمام بی تفاوتی ها به مفاد برجام که توسط 1+5 و عدم عمل به تعهدات برجام انجام شد بر اساس بند26برجام عمل کرده ایم منظور شما از این اظهارات نا معلوم و پر از ابهام است.......