وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی کیفیت بخشی که به شدت آن را در مدارس شاهد مورد توجه قرار میدهیم تهیه و تعریف چهارچوبی برای این منظور است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای کیفیت بخشی چهارچوبی ملهم از سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است، گفت: این آموزهها را در قالب کارگاههایی به طور عمومی ابتدا برای مدیران برگزار کردیم و به بحث و بررسی در این مورد پرداختیم که در نهایت خروجی آن شناسنامه مدارس شاهد بود که چهارچوب فعالیت مدارس را نشات گرفته از سند تحول و در راستای اجرای تعالی مدیریت و تدبیر میداند.
رزاقی با بیان اینکه یک هزار ۳۵۰ مدیر را در ۲ دوره کارگاه تحت پوشش قرار دادیم، اظهار کرد: برای آنکه موضوع مدرسه محوری را عملیاتی کنیم و خروجی کارگاهها مشخص شود این شناسنامه به تحقق اهداف در نظر گرفته شده کمک میکند.
وی تصریح کرد: بر حسب درخواست مدیران مدارس کارگاههایی را امسال با آموزگاران شروع کردیم و برنامههای متعدد کیفیت بخشی برای آنها متناسب با دوره فعالیت تبیین میشود.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: علاوه بر برگزاری دو کارگاه یادشده در گام سوم کارگاهی با شورای مدارس متشل از مدیر، معلمان و مربیان مدرسه در نظر گرفتیم و این فرصت را اکنون در استان سمنان و مازندران برگزار کردیم.
رزاقی ادامه داد: در کیفیت بخشی به دنبال تهیه چهارچوبی هستیم تا مدرسه در حد انتظار ظاهر شود همچنین کمیتهای را مشخص کردیم که به کمک بخشهای دیگر این چهارچوب را بسط دهیم.
وی با اشاره به موضوع استاندارسازی مدارس شاهد اظهار کرد: بیان کرد: طبق ابلاغیه ۲۲ شهریور ماه سال گذشته و بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مدارس باید استاندارسازی شود و بر همین اساس از طریق ایجاد شناسنامه مدارس شاهد به دنبال استانداردسازی در اینگونه مدارس هستیم.
انتهای پیام/