سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظامیان ترکیه در ماه ژوئن ۱۲۶ عضو پ‌ک‌ک را کشتند

نیرو‌های امنیتی و نظامی ترکیه در عملیات داخل این کشور، عراق و سوریه جمعا تعداد ۱۲۶ نفر از اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق را در ماه ژوئن میلادی کشته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیرو‌های امنیتی و نظامی ترکیه، شامل ارتش، فرماندهی کل ژاندارمری، پلیس، پاسدار روستا و ریاست سازمان اطلاعات ترکیه در عملیات داخل این کشور، عراق و سوریه ۱۲۶ نفر از اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق را کشتند.

نیرو‌های امنیتی ترکیه همچنین ۲۰۰ نفر از افراد مشکوک به حمایت از پ‌ک‌ک و فعالیت‌های تروریستی را بازداشت و از آن‌ها بازجویی کردند. ۳۶ نفر آن‌ها به زندان محکوم شدند. همچنین نه نفر از کادر رهبری پ‌ک‌ک که یک نفرشان زن بود و در لیست ترور و تحت تعقیب قرار داشت کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه نیز اعلام کرد: ”عملیات پنجه“ نیرو‌های مسلح و امنیتی ترکیه در شمال عراق در منطقه خارکوک برای نابودی مقر‌های تروریستی پ‌ک‌ک ادامه دارد. در ماه ژوئن در داخل کشور ترکیه در مناطقه چوکورجا واقع در استان حکاری ۳ سرباز کشته و دو سرباز مجروح شدند. در منطقه اواجیک استان تونجلی، سه سرباز کشته و سه سرباز دیگر مجروح شدند.

در شمال سوریه نیز یک سرباز کشته و چهار سرباز زخمی شدند. در منطقه دروازه جهنم شهرستان ایدیل واقع در استان شیرناک هم هشت تروریست عضو پ‌ک‌ک کشته شدند. در منطقه عملیات شاخه زیتون شمال سوریه، یک سرباز کشته و پنج سرباز مجروح شد. در مزرعه شهر حکاری، یک سرباز در نبرد با پ‌ک‌ک کشته شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.