سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش وزارت بهداشت به ادعای انجام «پیوند قلب» در خانه

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در واکنش به ادعایی مبنی بر انجام پیوند قلب در خانه واکنش نشان داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: انجام عمل پیوند در منزل یا هر محیطی خارج از بیمارستان با تجهیزات مخصوص، از نظر علمی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، زمان طلایی پیوند قلب، ۴ ساعت محاسبه شده است.

وی در واکنش به اظهارات فردی مبنی بر دزدیده شدن توسط یک گروه با هدف پیوند قلب به فردی دیگر تصریح کرد: نمی‌توان از این فرد که در حال حاضر آسیب دیده است، بابت بیان چنین اظهاراتی گلایه کرد؛ چراکه مشخص نیست در چه شرایط روحی و تعادل گفتاری این مطلب را عنوان کرده است، اما از رسانه‌ای که این نقل قول را در حوزه حساس «پیوند عضو» مطرح کرده و به صورت گسترده چنین حرف نسنجیده‌ای را که با یک نگاه اجمالی می‌توان به عدم صحتش پی برد، منتشر کرده است، گلایه داریم.

شادنوش بیان کرد: در این روز‌های پرکاری که به دلیل وجود لیست‌های انتظار طولانی در حوزه پیوند، به دنبال اعتمادسازی و فرهنگسازی در حوزه اهدای عضو و انجام امر پر افتخار پیوند در کشور هستیم، طرح و انتشار چنین خبر ناپخته‌ای جای تعجب دارد.

پیوند عضو در خانه غیرممکن است

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد: امیدوارم، رسانه‌ای که چنین خبری را منتشر کرده است، سریع‌تر به مسئولیت حرفه‌ای خود عمل کرده و درصدد جبران این اشتباه برآید.

وی با بیان اینکه هر کار حرفه‌ای در دنیا اصول و قوانینی دارد و بخشی از این قوانین به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی یک فرد در کار حرفه‌ای خودش باز می‌گردد، بیان کرد: به عنوان وزارت بهداشت و به نمایندگی از دولت و حاکمیت همه توان‌مان را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم امکان انتقال عضو را از استانی به استان دیگر فراهم کنیم و با وجود تمام زیرساخت‌ها، با مشکلات بسیار متعددی در این حوزه مواجهیم، بنابراین امکان عمل پیچیده پیوند عضو در منزل ممکن نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.