سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی طالبی:

تسریع در پرداخت تسهیلات مورد تأکید وزارت کشور است

رئیس کمیته بازرسی و نظارت قرارگاه نوسازی مناطق سیل‌زده کشور گفت: تسریع در پرداخت تسهیلات مورد تأکید وزارت کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی طالبی، رئیس کمیته بازرسی و نظارت قرارگاه نوسازی مناطق سیل‌زده کشور در جلسه کمیته ملی نظارت و بازرسی مناطق سیل زده با اشاره به لزوم بررسی اقدامات انجام شده، گفت: بسیاری از مشکل کشاورزی را که نسبت به آن معترض هستند در خصوص سامانه هواشناسی است که توان پیش‌بینی صحیح وضعیت آب و هوایی را ندارد و با پیگیری‌های انجام شده اعتبار خوبی برای استان‌های هدف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دستور رئیس‌جمهور عبور از اسکان موقت و تدارک شرایط لازم برای اسکان دائمی سیل‌زدگان است به همین دلیل تسریع در پرداخت تسهیلات مورد تأکید وزارت کشور است.

طالبی تصریح کرد: در بررسی نقشه‌های خطرپذیری، سامانه‌ها و سامانه‌های دیجیتال ضعیف عمل شده است؛ همچنین در خصوص آمایش سرزمینی در زمان بحران در کشور کار نشده است.

رئیس کمیته بازرسی و نظارت قرارگاه نوسازی مناطق سیل‌زده کشور با اشاره به اهمیت حفظ خودکفایی روستاها، اذعان داشت: تلاش شود جابه‌جایی روستا‌ها کمتر رخ دهد، زیرا باید جابه‌جایی سبد معیشتی آن‌ها که شامل مزارع و دام‌ها می‌شوند را نیز در نظر گرفت و کار بسیار مشکلی است که استقلال روستائیان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان نوع نگاه تا ۱۰ روز پیش قابل قبول نبود، اما از ۱۰ روز پیش روند کار بهبود پیدا کرد.

علی طالبی در ادامه بیان داشت: دستور رئیس‌جمهور عبور از اسکان موقت و تدارک شرایط لازم برای اسکان دائمی سیل‌زدگان است به همین دلیل تسریع در پرداخت تسهیلات، پرداخت اعتبارات در قالب خسارت‌ها، اعتبارات زیرساختی و توجه به کشت و سبد معیشتی کشاورزان مورد تأکید وزارت کشور است.

وی با اشاره به تفاوت نوع خسارت در استان‌های سیل‌زده، افزود: در بحران‌ها پیشگیری و تسکین و بازتوانی پس از بحران تأثیرگذارترین مراحل هستند که در پیشگیری و پیش‌بینی برنامه و قوانین بالادستی زیادی در کشور در مجموعه دستگاه‌ها و مدیریت بحران تعریف شده است.

طالبی اظهار داشت: سازمان بحران به‌عنوان یک سازمان هماهنگ‌کننده وظیفه مشخص و معینی ندارد، اما وظیفه برنامه‌ریزی و نظارت را بر عهده دارد که یک بخش از آن برنامه‌ریزی ایجاد سامانه و یا نقشه‌های خطرپذیری است که مبنای آمایش‌های سرزمینی هستند.

انتهای پیام/گ

لزوم تسریع در ساماندهی سیل زدگان

برچسب ها: مدیریت بحران ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.