سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی میلانی:

ثبت نام ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در انتخابات شورایاری‌ها تاکنون

نائب رئیس ستاد هماهنگی برگزاری پنجمین انتخابات شورایاری‌ها گفت: تا به امروز ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش حسینی میلانی نائب رئیس ستاد هماهنگی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شورایاری‌ها گفت: تا به امروز ۵ هزار و ۷۰۰ نفر برای این طرح در انتخابات شورایاری‌ها ثبت‌نام کردند که از این رقم ۳ هزار و ۱۶۶ نفر انتخاب می‌شوند و باید اعلام کنم که ۲۰ درصد ثبت‌نام کنندگان بانوان هستند.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها افزود: تلاش ما این است که مشارکت‌ها افزایش پیدا کند و روی حضور زنان و بانوان نیز حساب ویژه‌ای باز کردیم، زیرا مشارکت ۱۱ درصدی بانوان در شورایاری‌ها باید افزایش پیدا کند، زیرا بانوان یکی از اجزای جدایی ناپذیر محله‌ها هستند که مشکلات محله را به درستی می‌توانند تشخیص دهند.

حسینی میلانی افزود: تأکید ما این است که انتخابات شورایاری‌ها نباید سیاسی شود و می خواهیم که تمام گروه‌ها و احزاب در انتخابات شرکت کنند.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: من فکر می‌کنم با حضور احزاب و نهاد‌ها در انتخابات شورایاری‌ها می‌تواند موجب شور و نشاط انتخاباتی شود و تأکید ما این است نباید نگرانی از شرکت احزاب و گروه‌ها در انتخابات شورایاری‌ها داشته باشیم، زیرا شورایاری یک نهاد مشورتی است.

وی با اشاره به حضور شورایاران در مناطق گفت: اعضای شورایاری‌ها موظف هستند که در محل خدمت خود حضور داشته باشند و بتوانند به مسائل و مشکلات محله رسیدگی کنند آمار دوره چهارم انتخابات شورایاری‌ها نشان می‌دهد که ۳۹ درصد اعضای شورایاری بین ۳۵ تا ۴۰ سال، ۴۰ درصد آن‌ها بین ۴۱ تا ۵۵ سال، ۱۸ درصد آن‌ها بین ۵۶ تا ۷۰ سال و ۳ درصد آن‌ها بالای ۷۰ سال دارند.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها در پاسخ به این سوال که انتخابات شورایاری‌ها هنوز مجوز قانونی ندارند گفت: ما نیاز داریم برای انتخابات سالم و قانونی مصوبه مجلس را داشته باشیم و شورای عالی استان‌ها مصوبه انتخابات شورایاری‌ها را به هیأت دولت ارسال کرده و باید اعلام کنم در این دوره خاص انتخابات شورایاری‌ها مجوز برگزاری را دارد.

حسینی میلانی تأکید کرد: برای چشم انداز کاری و اجرای قانون انتخابات شورایاری‌ها نیاز به مصوبه هیأت دولت داریم که در همین راستا جلساتی را با فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و مقدمات کار نیز فراهم شده است.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها در پاسخ به این سوال که ستاد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها برای کاهش تخلف‌ها چه اقداماتی را انجام داده است گفت: ساز و کاربرخورد با تخلفات به مانند سایر انتخابات است و ما تلاش کردیم در این دوره از انتخابات با الکترونیکی برگزار کردن پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شفافیت را به حداکثر برسانیم.

وی ادامه داد: هیأت نظارت و نیروی انتظامی کار کنترل و تأیید صلاحیت و سوء پیشینه افراد را بررسی می‌کند و با برخورد با افرادی که مخل امنیت محله هستند و برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نامزد می‌شوند هیچ تعارفی در رد صلاحیت آن‌ها وجود ندارد.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: در دوره چهارم انتخابات شورایاری‌ها از بین ۱۲ هزار نفر آمار ثبت‌نام کنندگان ۱۰۰ نفر رد صلاحیت شدند که این آمار نشان می‌دهد برای حضور حداکثری مردم و مشارکت آن‌ها در انتخابات شورایاری‌ها تلاش شده است.

حسینی میلانی در رابطه با تعارض منافع افراد برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها گفت: تصویری که بحث تعارض منافع افراد برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها وجود دارد عطف به ماسبق نیست در قانون شورای شهر تهران با این مضنون که افراد شاغل در شهرداری مناطق نمی‌توانند در شورایاری‌ها شرکت کنند در دوره بعدی انتخابات شورایاری‌ها لازم الاجرا است.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران که تمدید ۵ روزه زمان ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورایاری‌ها به چه علت بود گفت: ۱۲ نفر از اعضای شورای شهر تهران این درخواست را ارائه کردند و درخواست اعضای شهر مبنی بر تمدید زمان ثبت‌نام به این علت بود که از مناطق خبر می‌رسید به علت نبود تبلیغات و قرار گرفتن چند روز تعطیلی افراد نتوانسته بودند در انتخابات شورایاری‌ها ثبت‌نام کنند.

وی افزود: انتظار ما این بود از تاریخ ۳۰ خرداد تبلیغات انتخابات شورایاری‌ها انجام شود و بسیاری از افراد به علت دریافت گواهی سوء پیشینه برای ثبت نام دست نگه داشته بودند که این امر موجب شد ما ۵ روز زمان ثبت‌نام را تمدید کنیم.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: حداقل ۱۸ نفر نامزد برای برگزاری انتخابات در هر محله نیاز است که این آمار مشکلی را ایجاد نمی‌کند، زیرا ما می‌توانیم در مناطقی که آمار نامزد‌ها به برگزار انتخابت در چهارم مرداد ماه نرسیده است در زمان دیگری به طور جداگانه انتخابات آن منطقه را برگزار کنیم و این دستورالعمل در دوره سوم انتخابات شورایاری‌ها تجربه شده است.

حسینی میلانی در پاسخ به این سوال که در برخی از مناطق پایتخت به صورت اتوبوسی رأی دهنده جمع می‌کنند گفت: اتوبوسی رأس دادن ناقض حقوق مردم است و پادزهر این موضوع مشارکت مردم است.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها افزود: اتوبوسی رأی دادن به این معنا است که حق اهالی را از آن‌ها سلب می‌کنیم و تأکید من این است که باید مردم را برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها بسیج کنیم تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در ماه گذشته در همایش حزب همبستگی شرکت کردید آیا تمایلی دارید که افراد راه یافته به شورایاری‌ها از احزاب باشند گفت: احزاب را نمی‌توان منع کردن برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها، ولی ما سیاسی‌کاری را برای انتخابات شورایاری‌ها قبول نداریم.

نائب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها تأکید کرد: شورایاری‌های فعال دارای تیم قدرتمندی هستند که به نظر من احزاب نمی‌توانند به راحتی آن‌ها را نمی‌توانند به راحتی از میدان به در کنند.

شایان ذکر است نشست خبری آرش حسینی میلانی نائب رئیس ستاد هماهنگی برگزاری پنجمین انتخابات شورایاری‌ها امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیر ماه) در عمارت تیمورتاش واقع در دانشگاه جنگ برگزار شد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.