سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادغام برخی از وزارتخانه‌های انگلیس در صورت نخست‌وزیری جانسون

گفته می‌شود بوریس جانسون در نظر دارد در صورت رسیدن به مقام نخست‌وزیری انگلیس برخی از وزارت‌خانه‌ها و بخش‌های دولت را با یکدیگر ادغام و یا آن‌ها را منحل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس و نامزد پیشتاز انتخابات نخست‌وزیری این کشور، در نظر دارد در صورت رسیدن به سمت نخست‌وزیری، به منظور صرفه‌جویی هشت میلیارد پوند در بودجه، بخش‌های مختلف دولت از جمله وزارت دادگستری، تجارت، حمل نقل، تجارت بین‌المللی، کار و بازنشستگی و برکسیت را با یکدیگر ادغام کند.

جانسون پیش از جانشینی رسمی ترزا می، از وزارت توسعه بین‌المللی خواسته است به وزارت خارجه ملحق شود؛ زیرا به عقیده او سیستم حاکم منجر به «اتلاف اجتناب ناپذیر» بودجه می‌شود. بنا به نوشته روزنامه‌های انگلیس، تخمین زده می‌شود ادغام بخش تجارت بین‌المللی و توسعه بین‌المللی با وزارت خارجه و امور مشترک المنافع سبب صرفه‌جویی یک میلیارد پوند خواهد شد.

روزنامه تلگراف به نقل از یک منبع آگاه در این زمینه نوشت جانسون گفته است هر گونه اصلاح و یا تغییر در دولت باید تا زمان اجرا شدن برکسیت به تعویق بیافتد، زیرا ۱۰۰ روز اول نخست‌وزیر صرف امور مربوط به خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر (۳۱ اکتبر) خواهد شد. این منبع سه دلیل مهم برای کوچک کردن دولت را در گفتگو با تلگراف عنوان کرد: «افراد کمتری خواهند بود که تلاش می‌کنند به نحوی اموال عمومی را خرج کنند؛ جنجال و کشمکش کمتری میان بخش‌های دولت وجود خواهد داشت و تعداد افراد کمتری تلاش خواهند کرد که مقررات خود را اعمال کنند».

همچنین گفته می‌شود جانسون در نظر دارد وزارت دادگستری را منحل و آن را تحت نظر وزارت کشور قرار دهد. همه این اخبار در حالی منتشر می‌شود که جانسون تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.