سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ هزار مترمکعب آب دریا برای روستاییان بوشهر شیرین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: طرح ایجاد آب‌شیرین‌کن برای تامین ۵۰ هزار مترمکعب آب مورد نیاز روستا‌های استان در دست اجراست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روح‌الله طاهریان‌پور افزود: هم اکنون مصرف آب روستا‌های این استان روزانه صد هزار مترمکعب است که از خط آبرسانی کوثر، خط کازرون –بوشهر ومنابع محلی داخلی استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع آب شیرین‌کن‌هایی به ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در روستا‌های استان بوشهر در دست اجراست که بخشی از این طرح‌ها تا پایان امسال و بخشی دیگر نیز تا سال آینده تکمیل می‌شود.

پیشرفت ۵۰ درصدی ابنیه آب‌شیرین‌کن سیراف-جم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بیان کرد: آب‌شیرین‌کن سیراف-جم به ظرفیت ۲۸ هزار متر مکعب با دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دردست اجراست که پیش بینی شده تا پایان امسال ظرفیت شیرین سازی ۱۰ هزار متر مکعب آن فعال شود.

طاهریان پور افزود: پیشرفت ابنیه این طرح اکنون ۵۰ درصد است و در بخش تجهیزات آن اقدامی صورت نگرفته که پیش بینی شده با انتخاب سرمایه گذار جدید این طرح سرعت قابل قبولی بگیرد.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری اولیه برای آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف – جم، ۷۵۰ میلیارد ریال بود که افزایش قیمت ناشی از تغییرات نرخ ارز اعتبار مورد نیاز احداث آن را به دو هزار میلیارد ریال افزایش داده است.

آب‌شیرین‌کن روستا‌های شهرستان بوشهر امسال بهره برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: آب‌شیرین‌کن‌های هزار مترمکعبی روستا‌های شیف و حومه و هلیله و بندرگاه هرکدام با صد میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی شده که تا پایان سال تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

طاهریان‌پور ادامه داد: آب‌شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعبی روستایی تنگستان اجرایی شده که با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی ظرف یکسال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: آب شیرین‌کن ۶۰۰ متر مکعبی روستا‌های ساحلی دشتی نیز با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تا پایان امسال ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بیان کرد: درحال پیگیری برای دریافت مجوز‌های لازم به منظور ساخت دو مرکز دو هزار مترمکعبی آب شیرین‌کن در روستا‌های شهرستان دیر و کنگان هستیم که برای ساخت هر کدام ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

هر مترمکعب شیرین سازی ۴۰ تا ۵۰ هزار ریال آب می‎خورد

طاهریان پور عنوان کرد: هزینه آب مورد نیاز روستا‌های استان بوشهر که از محل آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود به طور میانگین به ازای هرمترمکعب ۴۰ تا ۵۰ هزار ریال است، در حالی که بابت آن سه هزار ریال از مشترکان گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر همراهی مشترکان برای مصرف بهینه آب، گفت: انتظار داریم مواردی مانند شستشوی حیاط منازل و خودرو‌ها در بازه‌های زمان طولانی تری انجام گیرد که این موضوع به حل بحران کم آبی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ک

ایجاد آب‌شیرین‌کن برای تامین نیاز روستاهای بوشهر

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.