سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهارت آموزی محور اصلی برنامه های آموزش و پرورش خراسان رضوی در تابستان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توجه به مهارت آموزی دانش آموزان در اوقات فراغت، محور اصلی برنامه های آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم  افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه تابستان فرصت خوبی است که به مهارت‌آموزی است گفت: رویکرد ما در این اوقات‌فراغت، مهارت‌آموزی است و در این راستا حدود ۳۲۰ مهارت را در سامانه بارگذاری کرده‌ایم و دانش‌آموزان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.
 
وی تصریح کرد: ما باید برای دانش‌آموزان برنامه داشته‌باشیم. هر دانش‌آموز در طول دوره ۱۲ ساله‌ای که در اختیار مدرسه و آموزش‌وپرورش است بیش از ۳ سال اوقات فراغت‌اش است و یک سال هم تعطیلی‌ها است، بنابراین برنامه‌ریزی برای استفاده از این فرصت بسیار مناسب و مهم است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امکانات ما برای پوشش دادن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان کافی نیست و خواسته ما همکاری دیگر سازمان‌ها است که بتوانیم تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش را افزایش دهیم و بتوانیم دانش‌آموزان بیشتری را در این فضا‌ها جمع کنیم.
 
خدابنده  با تاکید بر اینکه اوقات فراغت برای ما اهمیت دارد افزود: بر اساس شعار قدیمی آموزش‌و پرورش، مدرسه تعطیل می‌شود، اما تربیت تعطیل نمی‌شود، ممکن است به ظاهر مدارس ما تعطیل شده باشد، اما تعطیل‌بردار نیست و همچنان همکاران ما در تابستان هم مشغول فعالیت هستند. 
 
وی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۱۱۴ پایگاه فراغت داشتیم و امسال هم باتوجه به استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان، این آمار را باید یک رشد ۱۰ درصدی بدهیم. در سال گذشته حدود ۲۸ درصد از دانش‌آموزان ما در این پایگاه‌ها ثبت‌نام کردند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اوقات فراغت فرصتی برای شکوفایی و پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان است و از طرفی تهدیدی است که اگر از این فرصت بهره‌برداری نشود ممکن است به سمت آسیب‌های اجتماعی برود. یکی از راه‌های کنترل و به دور ماندن از این آسیب‌های اجتماعی این است که اوقات فراغت دانش‌آموزان را با این برنامه‌ها پر کنیم.
 
خدابنده  افزود: در راستای پرداختن به مسائل تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان برنامه ریزی هایی انجام شده است که به همین منظور در رشته‌های بسیار متفاوتی پذیرای دانش‌آموزان هستیم.

انتهای پیام// ز.م
 

مهارت آموزی دانش آموزان خراسان رضوی در تابستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.