سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سانسور به نینتندو راه ندارد

مدیر عامل شرکت نینتندو اعلام کرد: هیچ یک از عناوین رایانه‌ای توسط شرکت نینتندو سانسور نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث سانسور تنها به فیلم و سریال‌ها ختم نمی‌شود و محدودیت جغرافیایی هم ندارد، شرکت سونی مدت‌هاست  برخی از بازی‌ها را که احساس می‌کند دارای محتویات جنسی و یا محتویاتی هستند که در روحیه کودکان تاثیر می‌گذراد را حذف یا سانسور می‌‎کند. اما به تازگی جلسه سهام داران شرکت نینتندو برگزار شده است که در این جلسه یکی از حضاراز مدیر عامل این شرکت که Shuntaro Furukawa نام دارد پرسید: نظر شرکت نینتندو درباره سانسور شدن برخی عناوین توسط دیگر شرکت‌های سازنده کنسول چیست و آیا نینتندو هم به جمع این شرکت‌ها خواهد پیوست.

مدیر عامل نینتندو در اینباره اعلام کرد: اگر هر شرکت بخواهد به دلخواه خود اقدام به حذف محتویات بازی‌ها کند، در این صورت چیزیاز بازی‌ها باقی نخواهد ماند و بازی‌ها در هر کنسول محتویات جدید خواهند داشت. بهتر است وظیفه سانسور و حذف محتویات را بر عهده سازمان رده بندی سنی قرار دهیم و به طور مستقل در این مسائل وارد نشویم. همچنین نیتندو امکاناتی را در اختیار والدین قرار خواه داد که به نوعی محدودیت سنی خواهند بود و والدین می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

همچنین Furukawa به این موضوع اشاره کرد که که با سانسور کردن هر بازی به شرکت سازنده آن و مخاطبان هر بازی بی احترامی خواهد شد و عدالت بین بازی‌ها از بین خواهد رفت چرا که شرکت‌ها محتویات خود را وابسته به هم در بازی قرار می‌دهند و با سانسور کردن این ترتیب از بین می‌رود. از طرفی هم هر گیمر حق انتخاب دارد و نباید عناوین انتخاب شده توسط این افراد تغییر داده شود.


بیشتر بخوانید: تمرکز سونی روی عناوین انحصاری بیشتر


با این وضعیت شرکت نیتندو قصد ندارد به جمع شرکت‌هایی که عناوین رایانه‌ای را سانسور می‌کنند بپیوندد و ترجیح می‌دهد این کار را برعهده سازمان مربوطه بگذارد. همچنین قابل ذکر است که این شرکت تاکنون هیچ یک از عناوین رایانه‌ای را سانسور نکرده است و حتی عناوینی که شرکت سونی تصمیم به سانسور آن‌ها گرفت را به صورت کامل برای گیمرهایش عرضه کرد.

انتهای پیام/

نینتندو سانسور نخواهد کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.