سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی:

۱۳ ویژه برنامه کشوری در دهه کرامت برگزار می شود

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: مجموعه برنامه‌های دهه کرامت امسال در قالب ۱۳ عنوان در سطح کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مأموریت محوری در دهه کرامت توجه به ترویج سنت و سیره رضوی برای ارتقای فرهنگ خیرخواهی، گذشت و کمک به نیازمندان در جامعه با شعار محوری "خدمت کریمانه، مهربانی به‌رسم اهل‌بیت (ع)" است.

وی تصریح کرد: مجموعه برنامه‌های دهه کرامت در چند محور برنامه‌ریزی شده که محور اول این برنامه‌ها حرم رضوی و محور دوم مشهد الرضا (ع) را پوشش خواهد داد.
 
رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه "شهر کرامت" یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در  مشهد اجرا می‌شود، گفت: جشنواره "شهر کرامت" در چهار محور محله آرایی، جشن‌ها و مراسمات، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: ویژه‌برنامه "قرار زیارت" با موضوع گل‌باران حرم رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و در شب میلاد امام رضا (ع) با حرکت پیاده مردم از میدان شهدا تا حرم مطهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور اجتماع بزرگ عاشقان اهل‌بیت (ع) در ویژه‌برنامه‌ای که پیش از گل‌باران حرم مطهر رضوی در عرصه میدان شهدا انجام خواهد شد، برنامه‌ای پرنشاط از مصادیق شادی مؤمنانه را در مشهد مقدس  ارائه دهیم.

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: در قالب ویژه برنامه "ردای خدمت" اساتید، علما و روحانیون به خدمت‌رسانی به محرومان مشهد مقدس خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه برنامه‌های کشوری دهه کرامت، شامل ۱۳ عنوان برنامه می‌شود، افزود: دراین ویژه برنامه‌ها معرفت افزایی زائران و نقش‌آفرینی آستان قدس رضوی در ارتقای معرفت، بصیرت و ظرفیت‌های فرهنگی با شاخص تأثیرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی موردتوجه قرار گرفته است و به همین منظور ایستگاه فرهنگی و خدماتی رضوی با عنوان "رواق رضوی" با محوریت عرضه جریان ساز کتاب و کتاب‌خوانی راه‌اندازی می‌شود.
 
 

راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و خدماتی در مراکز استان ها

 

وی تصریح کرد: در ایام دهه کرامت امسال در هر استان حداقل یک ایستگاه فرهنگی و خدماتی با محوریت مرکز استان راه‌اندازی می‌شود و فعالیت‌هایی مانند معرفی کتاب، رونمایی کتاب، جشن کتاب، خوانش کتاب و حضور نویسندگان کتاب در "رواق رضوی" به مردم ارائه می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس گفت: ویژه‌برنامه "زیر سایه خورشید" مانند سال‌های گذشته انجام می‌شود و در ۲ هزار نقطه شهری، روستایی و عشایری و کشور‌های عراق، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، هندوستان و افغانستان اجرای مراسم خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: پویش مطالعاتی "اوسنه گوهرشاد" به همراه معرفی و خوانش کتاب‌های رضوی موضوع دیگر ویژه‌برنامه‌ای است که در دهه کرامت امسال به‌عنوان یکی از مسابقه‌های کتاب‌خوانی ملی برگزار می‌شود؛ این کتاب روایتی از واقعه گوهرشاد را در قالب رمان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به برنامه "یا معین الضعفا" از دیگر برنامه های کشوری دهه کرامت امسال که توسط معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس اجرا می‌شود، ادامه داد: اعطای ۶ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی کمک‌هزینه خرید جهیزیه زوج‌های جوان، مراسم اعطای ۷۲۰ جهیزیه به زوج‌های نیازمند با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در قالب این ویژه برنامه است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس گفت: سه ویژه‌برنامه در سطح بین‌المللی در ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت دیده شده که "جایزه جهانی گوهرشاد" یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است و برای چهارمین سال متوالی با محوریت شناسایی و تجلیل از بانوان فرهیخته نیکوکار در مشهد الرضا (ع) برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.