سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه: همه اعضای تیم ملی نمره ۲۰ گرفتند/ کولاکوویچ فعلی با قبل تفاوت دارد/ زمانی که تیم نتیجه می‌گیرد نمی‌توان ایرادی گرفت

مصطفی کارخانه، کارشناس والیبال و سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ گفت: هفته پنجم برای ما هفته خوبی بود و ما توانستیم صعودمان به دور نهایی را قطعی کنیم. البته پیش این ما کار را در ارومیه و اردبیل تمام کرده بودیم، اما شبهه‌هایی وجود داشت و باید حتما یک برد دیگر می‌گرفتیم که موفق شدیم مقابل صربستان که از تیم‌های قدرتمند و و خوب دنیاست به آن دست یابیم و صعودمان را قطعی کنیم.

مقابل آمریکا انگیزه لازم را برای برد نداشتیم

او افزود: صربستان سابقه قهرمانی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال را دارد، اما ما توانستیم بازی مقابل آن‌ها را راحت ببریم و توان والیبالمان را نشان دهیم. ما همچنین پس از قطعی شدن صعودمان با ترکیب جوان و تیم دوممان با بلغارستان بازی کردیم و توانستیم در شب نمایش عالی بازیکنانمان مقابل این حریف ۳- ۰ پیروز شویم. بازی سوم هم مقابل آمریکا شرایط خودش را داشت و شاید به دلیل خستگی، نبود انرژی کافی بازی را واگذار کردیم، به هر صورت اگر شرایط به گونه‌ای بود که برای صعود به برد نیاز داشتیم قطعا بازی را می‌بردیم. آمریکا ۳ - ۴ بازیکن اصلیش را در اختیار نداشت و با تیم دومش به رقابت‌های هفته پنجم آمده بود، اما نباید فراموش کرد که این ورزش برای آمریکا است و همین بازیکنان هم شرایط خوبی داشتند.

همه اعضای تیم ملی نمره ۲۰ گرفتند

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه ادامه داد: ما در مجموع به عنوان تیم دوم به دور نهایی رفتیم و کار بی سابقه‌ای انجام دادیم. کار هنوز تمام نشده است و ادامه راه باقی مانده است ما ۱۱- ۱۲ روز فرصت استراحت داریم این مدت زمان خیلی مهم است و بازیکنان نه باید خیلی خسته شوند و نه خیلی استراحت کنند، کار در محله نخست تمام شد و ما با نتیجه فوق العاده و عنوان دومی به دور بعد صعود کردیم و بهترین نتیجه تاریخمان در دور گروهی را گرفتیم بازیکنان ما حالا شایسته تشویق و پاداش هستند و همه اعضای تیم ملی نمره ۲۰ گرفتند.

بازی با برزیل در شرایط فعلی برگزار می‌شد بازنده نبودیم

کارخانه ادامه داد: کار اصلی هنوز باقی مانده است، تیم اصلی ما امسال شرایط خوبی دارد و به جمع ۶ تیم پایانی هم رسیده است. ما در ادامه رقابت‌ها با برزیل و لهستان هم گروه شدیم، تیم ملی کشورمان در دور اول لهستان را برد و مقابل برزیل هم از نظر من برنده بودیم قطعا اگر بازی با برزیل در شرایط فعلی انجام می‌شد ما بازی را واگذار نمی‌کردیم، سبک بازی برزیل به ما شبیه است و ما معمولا مقابل تیم‌هایی اذیت می‌شویم که پاسور خوب دارن تونیتی در تیم ملی فرانسه یا کریستین سن در آمریکا پاسور‌های خوبی هستند که برخی مواقع می‌توانند ما را فریب دهند، اما تیم‌هایی که پاسور چهار دانگ ندارند نمی‌توانند برای ما مشکل ایجاد کنند در هر صورت برای مقابله با این شرایط هم ما باید تمرین کنیم به نظرم این مرحله، مرحله حساسی است، ما در جمع ۶ تیم هستیم و شانس هر جایگاه را با درصد‌های مختلف داریم، اما تمام شرایط بستگی به ما دارد و قطعا هرچه تلاش و انگیزه بیشتر باشد و تیم منسجم‌تر باشد راحت‌تر نتیجه می‌گیریم.

کولاکوویچ فعلی با قبل تفاوت دارد

او ادامه داد: شرایط فعلی جای خوشحالی دارد، زمانی تیم ملی ما سخت امتیاز می‌گرفت و راحت امتیاز از دست می‌داد، اما حالا خیلی سخت امتیاز از دست می‌دهیم که این یک پوئن مثبت برای ما محسوب می‌شود. بدون شک کولاکوویچ و اطرافیانش در نتایج به دست آمده بی نقش نبودند، کولاکوویچ فعلی با قبل تفاوت دارد و سریع‌تر زمان استراحت می‌گیرد و تعویض‌ها را انجام می‌دهد که درستش همین است. قطعا اگر یک بازیکن حاشیه امنیت داشته باشد در شرایطی که خوب یا بد بازی کند شرایط تیم خوب پیش نمی‌رود. ما با یک تعویض می‌توانیم نتیجه را عوض کنیم.

اختلاف ما با تیم‌های بزرگ جهان ۵ درصد است

کارشناس والیبال کشورمان درباره اختلاف ما با تیم‌های بزرگ بیان داشت: اختلاف ما با تیم‌های بزرگ جهان ۵ درصد است و این بدان معناست که ما هم می‌توانیم به آن‌ها غلبه کنیم و آن هم نمی‌توانند به راحتی ما را شکست دهند. ما اگر تمرکز داشته باشیم با توجه به این که ظرفیت و شرایطمان خوب است می‌توانیم به رقبای اروپایمان غلبه کنیم ما تنها تفاوتمان با اروپایی‌ها این است که تنها قدمان از آن‌ها مقداری کوتاه‌تر است که این هم یک مسئله جغرافیایی و فیزیکی است، اما در شرایط فنی ما تفاوتی با تیم‌های بزرگی نداریم اعتماد به نفسمان هم بالا رفته و تیم دوممان هم به راحتی می‌برد.

امیدوارم افسوس نخوریم که در بهترین شرایط نتوانستیم نتیجه بگیریم

ما در مرحله آخر امیدواریم بچه‌ها یک یا علی بگویند و جلو بروند، همه باید کمک کنند و پشت هم باشند تا حرکتی رو به جلو داشته باشیم، شرایط خوب است و امیدوارم افسوس نخوریم که در بهترین شرایط نتوانستیم نتیجه بگیریم.

تصور می‌کنم بچه‌ها نمی‌خواستند جلوی آمریکا از تمام توانشان استفاده کنند

او درباره بازی با آمریکا گفت:تصور می‌کنم بازیکنانمان نمی‌خواستند جلوی آمریکا از تمام توانشان استفاده کنند، از چهره شان می‌شد فهمید که خیلی نمی‌خواهند همه انرژیشان را بگذارند و بیشتر قصد دارد توانشان را برای دور نهایی نگه دارند شاید اگر بازی را می‌بردیم در گروه دیگری قرار می‌گرفتیم که کار سخت‌تر بود. شاید استراتژی ما این بوده است که این طور شود، اما نمی‌دانم، نکته مهم این است که مقدماتی تمام شد و نباید در باد نتیجه ای که کسب کردیم، باشیم. حالا شرایط متفاوت است و از همه نظر تیم وضعیت خاصی دارد و مردم هم با نگاه متفاوتی به تیم ملی نگاه می‌کنند.

اگر رتبه بالایی به دست بیاوریم، پول خوبی هم می‌گیریم

کارخانه در ادامه تصریح کرد: اگر تیم ملی والیبال موفق شود رتبه بالایی بگیرد از لحاظ مالی هم بهتر است و تیم پول بیشتری از طرف فدراسیون جهانی می‌گیرد. ما باید هوشیارانه و با منطق جلو برویم و از همه توان برای بردن استفاده کنیم تا نتیجه خوب بگیریم.

والیبال مزد هزینه‌ها و زحمت‌هایی که کشیده شده است را می‌گیرد

کارشناس والیبال کشورمان درباره عملکرد و نمره کادر فنی و بازیکنان بیان داشت: زمانی که تیم نتیجه می‌گیرد یعنی عملکرد خوب بوده است، کولاکوویچ هم نمره ۲۰ گرفت، خوشبختانه آرامشی که باید سرمربی داشته باشد را در چهره کولاکوویچ می‌دیدم، مربیگری حس است که به بازیکنان منتقل می‌شود، کار خوب بوده و نمی‌توان ایراد گرفت و باید تیم را تشویق و حمایت کرد، در حقیقت والیبال حالا دارد مزد تمام هزینه‌ها و زحمت‌هایی که کشیده شده است را می‌گیرد.

هواداران سنگ تمام گذاشتند

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه درباره میزبانی ایران در دو شهر ارومیه و اردبیل در هفته سوم و چهارم لیگ ملت‌های والیبال بیان داشت: هواداران سنگ تمام گذاشتند و عالی تشویق و حمایت کردند اگر سالن ۵۰ هزار نفری هم بود پر می‌شد مردم همه جا حضور داشتند و ارومیه و اردبیل ونمره ۲۰ گرفتند هر دو شهر والیبال را مکی فهمند و در خونشان است ما اگر در سال‌های آینده هم از نظر تجهیزات دیگر شهر‌ها را آماده کنیم هم تجهیز کنیم می‌توانیم مسابقات را در آن‌ها هم برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید:

برنامه دور نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال

ورود تیم ملی والیبال به ایران با استقبال فدراسیونی‌ها


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.