سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت بزرگترین فرودگاه جهان در پکن +فیلم

ساخت بزرگترین فرودگاه بین‌المللی جهان در شهر پکن چین به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لی جیانگوا مدیر پروژه ساخت‌وساز فرودگاه «داکسینگ» در خصوص ساخت بزرگترین فرودگاه بین‌المللی در جهان گفت: این نه‌تنها بزرگترین فرودگاه است بلکه عظیم‌ترین مرکز حمل‌ونقل هوایی در چین نیز است که در حدود ۴۰۰ میلیارد یوان برابر با ۶۰ میلیارد دلار در ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود:راه‌اندازی فرودگاه با یک ترمینال واحد به شکل ققنوس طلایی به مساحت یک میلیون متر مربع در ۳۰ سپتامبر امسال در آستانه ۷۰ سالگی تاسیس جمهوری خلق چین خواهد بود.

لازم به ذکر است این پروژه با حمایت شخصی شی جین پینگ رئیس‌جمهور ساخته شده است. فرودگاه داکسینگ در جنوب پکن و در ۴۶ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. دلیل اصلی ساخت این فرودگاه تخلیه فرودگاه شویدوا است که یکی از شلوغ‌ترین خطوط هوایی در جهان بود. فاصله بین دو فرودگاه تقریباً ۶۷ کیلومتر است. تصمیمی به ساخت بزرگترین فرودگاه جهان در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۴ گرفته و ساخت آن در ۱۵ مارس ۲۰۱۶ آغاز شد.

فرودگاه جدید دارای چهار باند است و می‌تواند سالانه ۶۲۰ هزار پرواز انجام دهد. این پروژه پیش بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت پرواز‌ها را به ۷۲ میلیون نفر خواهد رساند و دو میلیون تن بار حمل خواهد کرد. داکسینگ به عنوان بزرگترین فرودگاه بین‌المللی و مهندسی پیچیده‌ترین ترمینال فرودگاه در جهان قرار گرفته است. به گفته مدیر پروژه هنگام طراحی فرودگاه همه موارد به منظور بهره‌وری حداکثری و راحتی مسافران محاسبه شده است.

برای مثال طبقات اول و دوم برای پرواز و رسیدگی بار مسافران در دو پرواز داخلی و خارجی است. طبقه سوم برای پرواز داخلی مسافران و طبقه چهارم برای پرواز‌های خارجی در نظر گرفته شده است. سقف فرودگاه به عنوان بزرگترین سقف فولادی در ترمینال فرودگاه شناخته شده است که برابر با مساحت ۲۵ زمین فوتبال است. زاحا حدید معمار و طراح مشهور جهان در طراحی این فرودگاه حضور داشت.

انتهای پیام/

ساخت بزرگترین فرودگاه بین المللی در پکن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
ادم توش گم میشه
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
نظرم ثبت نشده
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
مهرآبادم باس بسته بشه و بره امام
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
این فرودگاهها پدر مردمو درآوردن چون فقط از درای جلو سوار و پیاده میکنن و ملت دو ساعت طول میکشه تا وسط اون همه ردیف صندلی با بار و بنه پیاده و سوار شن
من خودم چار ماه پیش یه طرح جدید دادم که در عقب هواپیماها هم باس واز بشه تا ملت راحت و سریع سوار و پیاده شن و کنفرانسای کانادام تائیدش کردن
جالب اینجاس که اتوبوسا که یه دهم هواپیما مسافر ندارن چار تا در دارن ولی هواپیما به اون بزرگی فقط دو تا در اونم فقط جلو رو واز میکنن