سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه ماهه نخست امسال؛

آتش بی احتیاطی در دامن ۱۵ هکتار از مراتع مهاباد

رئیس ادارۀ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد از آتش سوزی ۱۵ هکتار از مراتع این شهرستان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجید پاتو با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در زمین‌های کشاورزی روی داده افزود: علت بیشتر آتش‌سوزی‌ها ناشی از سهل انگاری افراد بوده و برای جلوگیری از آن چندین کلاس آموزشی و توجیهی برای ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی در مقابل آتش سوزی برگزار شده است. 

وی از کمبود اعتبارات در حفاظت از منابع طبیعی خبر داد و گفت: علی‌رغم تأمین معیشت ۵ هزار خانوار مهابادی از مراتع این شهرستان، اعتبارات بخش حفاظت و آبخیرداری بصورت قطره چکانی و بسیار محدود تزریق می‌شود.

پاتو به اطفای اولین آتش سوزی در روستای قزلقوپی با مشارکت مردم و دهیاری اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت این اداره به ۲ دستگاه پیشرفته دمنده تجهیز شده، ولی بیشتر اطفای حریق صورت گرفته در شهرستان به وسیله روش‌های سنتی و با کمک مردم صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در پایان از ادامه رفع تصرفات در شهرستان مهاباد خبر داد و گفت: در چند روز آینده ۶ هکتار از اراضی در این شهرستان خلع ید و رفع تصرف می‌شود.

انتهای پیام/ج

آتش سوزی در مراتع مهاباد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.