وی افزود: با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها، پیوند نظریههای تربیتی به میدان علوم تعلیم و تربیت اتفاق میافتد و یک شناخت میدانی در خصوص مدارس برای اساتید دانشگاهی ایجاد میشود که میتوانیم اجرای آزمایشی تئوریهای جدید تعلیم و تربیت به شکل محدود در مدارس را داشته باشیم.
حکیم زاده با بیان اینکه زمینههای همکاری در آموزش، پژوهش و کارورزی است، گفت: در موضوع آموزش، آموزش مدرسان، ضمن خدمتهای فرهنگیان، آموزشهای تخصصی منابع انسانی برای مدیران، مشاوران، هنرآموزان، دبیران، آموزگاران و طراحی دورههای آموزشی را برنامه ریزی و پیگیری خواهیم کرد.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه اضافه کرد: در همکاری پژوهشی، شناسایی مشکلات مبتلا به آموزش و پرورش و انجام پژوهش در خصوص آن توسط دانشگاهها و در زمینه کارورزی اجرای طرح دستیار معلم توسط دانشگاه را مدنظر قرار داده ایم.
حکیم زاده با اشاره به طرح دستیار معلم اظهار کرد: تجاربی که در زمان کارورزی و تحصیل به دست میآید بسیار قابل استفاده و کمک کننده برای دانشجو معلمان است.
وی با بیان اینکه شکل سازمانی نظام همکاری باید ماندگار باشد، تاکید کرد: در این نظام به دنبال همکاری مدون، فراگیر، ادامه دار و دوجانبه هستیم و با تجربهای که داریم، چون کارگروهها با حضور وزرای جدید و برنامههای آنان تغییر میکند، برای شکل ساختاری این همکاریها تصمیم خوبی گرفته شود.
معاون آموزش ابتدایی افزود: اگر برای این ارتباط و همکاری ساختاری همچون دفتر، شورا و یا دبیر خانهای در نظر گرفته شود امور نظامند و هدفمند پیگیری خواهد شد و به همین دلیل باید ساختار منسجم برای این تعامل شکل بگیرد.
حکیم زاده با اشاره به اصول حاکم بر نظام همکاری که «مفاد» نامیده خواهد شد، اظهار کرد: مفاد در لغت نامه دهخدا به معنی مفهوم، مضمون، منظور و مراد است که این کلمه برگرفته شده از؛ حرف «م» از همکاری مدون، حرف «ف» از همکاری فراگیر، حرف «ا» از همکاری ادامه دار و حرف «د» از همکاری دوجانبه است.
انتهای پیام/