سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی مطرح کرد؛

طرح دستیار معلم، تجربه‌ای ارزشمند برای دانشجو معلمان/ پژوهش و کارورزی، زمینه‌های همکاری در آموزش است

حکیم‌زاده گفت: در همکاری پژوهشی، شناسایی مشکلات مبتلا به آموزش و پرورش و در زمینه کارورزی اجرای طرح دستیار معلم توسط دانشگاه را مدنظر داریم.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اهداف نظام همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه اظهار کرد: همکاری بین این ۲ نهاد ظرفیتی بسیار خوب برای نظام آموزشی عمومی و عالی دارد که اهداف آن شامل ارتقا جایگاه علمی ارکان نظام آموزشی و پرورشی، عملیاتی کردن دیدگاه‌های تربیتی نوین در میدان مدرسه، حضور دانشجویان دانشکده‌های مرتبط به عنوان دستیار معلم در کلاس درس، کاربردی کردن علوم دانشگاهی در مهارت‌های مدرسه محوری و ایجاد پشتوانه علمی برای تصمیمات کلان تربیتی است.

پیوند نظریه‌های تربیتی به میدان علوم تعلیم و تربیت

وی افزود: با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها، پیوند نظریه‌های تربیتی به میدان علوم تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد و یک شناخت میدانی در خصوص مدارس برای اساتید دانشگاهی ایجاد می‌شود که می‌توانیم اجرای آزمایشی تئوری‌های جدید تعلیم و تربیت به شکل محدود در مدارس را داشته باشیم.

حکیم زاده با بیان اینکه زمینه‌های همکاری در آموزش، پژوهش و کارورزی است، گفت: در موضوع آموزش، آموزش مدرسان، ضمن خدمت‌های فرهنگیان، آموزش‌های تخصصی منابع انسانی برای مدیران، مشاوران، هنرآموزان، دبیران، آموزگاران و طراحی دوره‌های آموزشی را برنامه ریزی و پیگیری خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه اضافه کرد: در همکاری پژوهشی، شناسایی مشکلات مبتلا به آموزش و پرورش و انجام پژوهش در خصوص آن توسط دانشگاه‌ها و در زمینه کارورزی اجرای طرح دستیار معلم توسط دانشگاه را مدنظر قرار داده ایم.

حکیم زاده با اشاره به طرح دستیار معلم اظهار کرد: تجاربی که در زمان کارورزی و تحصیل به دست می‌آید بسیار قابل استفاده و کمک کننده برای دانشجو معلمان است.

وی با بیان اینکه شکل سازمانی نظام همکاری باید ماندگار باشد، تاکید کرد: در این نظام به دنبال همکاری مدون، فراگیر، ادامه دار و دوجانبه هستیم و با تجربه‌ای که داریم، چون کارگروه‌ها با حضور وزرای جدید و برنامه‌های آنان تغییر می‌کند، برای شکل ساختاری این همکاری‌ها تصمیم خوبی گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی افزود: اگر برای این ارتباط و همکاری ساختاری همچون دفتر، شورا و یا دبیر خانه‌ای در نظر گرفته شود امور نظامند و هدفمند پیگیری خواهد شد و به همین دلیل باید ساختار منسجم برای این تعامل شکل بگیرد.

حکیم زاده با اشاره به اصول حاکم بر نظام همکاری که «مفاد» نامیده خواهد شد، اظهار کرد: مفاد در لغت نامه دهخدا به معنی مفهوم، مضمون، منظور و مراد است که این کلمه برگرفته شده از؛ حرف «م» از همکاری مدون، حرف «ف» از همکاری فراگیر، حرف «ا» از همکاری ادامه دار و حرف «د» از همکاری دوجانبه‌ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.