سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بایوجمی در تالاب بین المللی انزلی خطرات زیست محیطی ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: طرح بایوجمی یک طرح زیست پالایی است که برای کاهش رسوبات تالاب بین المللی انزلی اجرا شده و خطرات زیست محیطی ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قربانعلی محمد پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: طرح بایوجمی یک طرح زیست پالایی است که برای کاهش رسوبات تالاب بین المللی انزلی اجرا شده و خطرات زیست محیطی ندارد.

وی، با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در ۴ نقطه از تالاب بین المللی انزلی اجرا شده است، افزود: تاکنون اجرای این طرح نتایج خوبی داشت به طوری که ۳۰ سانتی متر از عمق رسوبات این تالاب را کاهش داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه جوامع محلی و دستگاه قضا به اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی بسیار انتقاد کردند، گفت: منتقدان معتقدند بکار گیری نانو ذرات تیتانیوم در این طرح موجب بروز بیماری سرطان در بین جوامع محلی خواهد شد.

قربانعلی محمد پور، با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از طرح بایوجمی به مراکز علمی و آزمایشگاه‌های معتبر کشور و خارج از کشور ارسال شد، افزود: با توجه به پایین بودن میزان مصرف تیتانیوم که حدود ۲ میکروگرم در لیتر است این ماده سرطان زا نبوده و طبق آزمایشات انجام شده جزء مواد نانو نیست.

وی، با اشاره به اینکه نتایج رسمی آزمایشات سازمان نانو نیز نشان می‌دهد که طرح بایوجمی نانو نیست، گفت: در صورت موافقت دستگاه قضا اجرای این طرح در تالاب بین المللی انزلی با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با بیان اینکه در پی اعتراضات جوامع محلی، گروه‌های مردم نهاد زیست محیطی و نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح بایوجمی در تالاب بین المللی انزلی، دادستان بندر انزلی در حکمی اجرای این طرح را تا اثبات دلایل علمی خطرساز نبودن آن متوقف کرده است، تصریح کرد: در تلاشیم تا هزار و ۲۰۰ هکتار تالاب انزلی را با استفاده از این طرح احیا کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

بی خطر بودن اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.