سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

آغاز طرح آبخیز داری در گرمسار

فرهاد عبدالشاه گفت: بند سنگ و ملات در روستای چندآب به عنوان یکی از طرح‌های آبخیزداری با حجم سه هزار و ۳۱۶ متر مکعب با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در حاشیه  آئین کلنگ زنی طرح آبخیز داری در گرمسار گفت: برای احداث بند سنگ و ملات در چندآب گرمسار، حدود ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برآورد شده است.
وی افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی در مرحله اول، ۱۶۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوضه از استان سمنان اختصاص یافت.

فرهاد عبدالشاه بیان کرد: اکنون عملیات اجرایی احداث حدود ۶۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری شامل بند سنگ و ملات، بند خاکی و گابیونی در مرحله اول تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی شروع شده و بند سنگ و ملات در چنداب گرمسار نمونه‌ای از این طرح هاست.

وی تصریح کرد: امسال از محل اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی در مرحله اول، ساخت ۱۳۶ سازه بند سنگ و ملات با حجم ۵۲ هزار مترمکعب، ۱۰ سازه گابیونی با حجم ۹۰۰ مترمکعب و ۲ سازه بندخاکی با حجم ۱۵ هزار مترمکعب شروع شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح آبخیزداری به استان سمنان تخصیص می‌یابد و با تخصیص این اعتبار در مرحله دوم، عملیات اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوضه آبخیز دیگر که دارای طرح مطالعاتی است، آغاز می‌شود.

وی درپایان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ و احیای پوشش گیاهی دارد.

انتهای پیام / م

 اختصاص ۱۶۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوضه از استان سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.