سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق سیا: آمریکا بهای سنگین سیاست ترامپ در قبال کره شمالی را خواهد پرداخت

سرپرست سابق سازمان سیا گفت آمریکا بهای سنگین سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور در قبال کره شمالی را خواهد پرداخت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایکل مورل، سرپرست سابق سازمان سیا، سازمان اطلاعات مرکزی روز یکشنبه هشدار داد این کشور بهای موضع غیرقانونی دیپلماتیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را خواهد پرداخت.

سرپرست سابق سازمان سیا در گفتگو با سی بی اس گفت: این (اقدام ترامپ) بهای سنگینی برای ما واهد داشت. این کار به کیم جونگ اون مشروعیت می‌بخشد. این کار به لحاظ سیاسی برای او در درون کشورش و در دنیا بسیار ارزشمند خواهد بود.

مورل در زمان دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا سرپرست سازمان سیا  بود و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را مورد تائید قرار داد. این مقام سابق سازمان سیا با این حال بر اهمیت از سرگیری مذاکرات دوجانبه با کره شمالی تاکید کرد.

او افزود: یک راهکار بدست آمده از طریق مذاکره تنها راه حل این مسئله است. گزینه نظامی در کار نیست. گزینه اقدام سری نیز مطرح نیست.

ترامپ در حالی روز گذشته کیم جونگ اون را در مرز منطقه غیرنظامی دیدار کرد که نشست دوم سران دو کشور، ماه فوریه در هانوی ویتنام بدون دستیابی به توافقی به بن بست رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.