سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق مصوبات دولت در بخش گردشگری خراسان شمالی

مصوبات دولت تدبیر در بخش گردشگری خراسان شمالی محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حبیب یزدان پناه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: مصوبات دولت در حوزه گردشگری این استان به طور کامل محقق شده است

یزدان پناه افزود: ساخت کمپینگ گردشگری فاروج و جاجرم و مطالعه و طراحی کمپینگ گردشگری بجنورد از مصوبات سفر قبلی دولت به این استان بود که اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمپینگ گردشگری فاروج با جذب کامل اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، به طور کامل اجرایی شد و در قالب این پروژه توقفگاه و محوطه سازی شامل سنگفرش و مجتمع خدماتی و بهداشتی کمپینگ اجرا شده و در سال ۹۶ از آن بهره برداری شد و کمپینگ گردشگری جاجرم نیز با جذب کامل اعتبار ۶ میلیارد ریالی، در همان سال اجرایی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در بجنورد نیز فقط مطالعه و طراحی کمپینگ مورد نظر بود که این کار با ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار جذب شده، اجرا شده است.

استان خراسان شمالی هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده دارد که تاکنون ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس آن به ثبت ملی رسیده است.

این استان در مسیر دو مقصد گردشگری شمال و خراسان رضوی واقع است و سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر از آن گذر می‌کنند، اما سهم این استان از ماندگاری مسافران فقط ۲ ساعت است.

انتهای پیام/م

تحقق مصوبات دولت در بخش گردشگری خراسان شمالی

برچسب ها: میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.