سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دموکرات‌های آمریکا با تردید به دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی می‌نگرند

برخی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با توجه به اینکه پیشرفتی در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی رخ نداده است، در این باره به دونالد ترامپ هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به اینکه پیشرفتی در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی رخ نداده است، برخی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به دونالد ترامپ هشدار دادند.

برنی سندرز نامزد پیشتاز دموکرات گفت با دیپلماسی ترامپ در قبال کره شمالی در منطقه بحران زده شبه جزیره کره «مشکلی ندارد.»

سناتور سندرز افزود: «نشستن بر سر میز مذاکره با دشمنان مان ایده بدی نیست. من آرزو می‌کنم که ترامپ این کار را در خاورمیانه و خلیج فارس نیز انجام دهد.»

اما سندرز ترامپ را متهم کرد که از زمانی که وی به کاخ سفید آمده است «وزارت امور خارجه را تضعیف کرده است.»

سندرز افزود: «آمریکا و کره شمالی نیاز به حرکت رو به جلو در دیپلماسی دارند، نه اینکه فقط عکس بگیرند.»

سناتور ایمی کلوبشار نیز به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: «قطعاً به عنوان یک کشور ما خواهان این هستیم که این کار جواب بدهد. من فکر می‌کنم هر مذاکره‌ای می‌تواند کمک کننده باشد. اما فکر نمی‌کنم تا زمانی که نتیجه‌ای حاصل شود بدانیم کارآمد است.»

بتو اورورک با حرارت بیشتری از ترامپ انتقاد کرد و رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرد بدون دستیابی به هیچ نتیجه‌ای باعث مشروعیت بخشیدن به کیم جونگ اون شده است.

وی افزود: «علی رغم ۳ سال سیاست خارجی عجیب و غریب از سوی رئیس‌جمهور، این کشور (آمریکا) در برابر کره شمالی امن‌تر نشده است.»

هولیان کاسترو وزیر سابق مسکن و توسعه شهری آمریکا نیز از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرد.

وی به ای بی سی نیوز گفت ترامپ باعث اهمیت بخشیدن به دیکتاتوری، چون کیم جونگ اون شده است و در عوض هیچ چیز به دست نیاورده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.