سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید از توانمندی‌های زنان در عرصه اجتماعی و در راستای پیشرفت کشور استفاده کنیم

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم نیمی از استعدادهای جامعه در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نادیده گرفته شود آنگاه به رشد و پیشرفت در جامعه دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌الله معین رئیس شورای شهر اصفهان امروز در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: سالروز ولادت این بانوی با کرامت به حق روز دختر نامگذاری شده است چراکه شیوه زندگی و مرام ایشان الگویی ناب برای دختران امروزی است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام در عصری ظهور کرد که اعراب جاهلی با نادانی تام دختران خود را زده به گور می‌کردند و به این شیوه جاهلی افتخار نیز می‌کردند.

رئیس شورای شهر اصفهان تأکید کرد: پیامبر گرامی اسلام با رفتار خویش، جایگاه واقعی و بی‌بدیل زنان در دین اسلام را به مردم دنیا نشان دادند به نوعی که در جامعه عرب بر بالای منبر و در ملأعام نام دختر خویش را به زبان می‌آوردند از ایشان با احترام یاد می‌کردند.

وی اضافه کرد: همه امامان معصوم (ع) از نسل دختر ایشان حضرت فاطمه زهرا (س) هستند آن هم در شرایطی که دشمنان ایشان را مقطوع‌النسل خواندند و خداوند با نزول سوره کوثر در شأن حضرت زهرا دشمنان حضرت محمد را ابتر خواند؛ این‌ها همه نشانه اهمیت دین اسلام به جایگاه بانوان در جامعه و خانواده است.

معین با اشاره به اینکه باید از توانمندی‌های زنان در عرصه اجتماعی و در راستای پیشرفت کشور استفاده کنیم، تأکید کرد: زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم نیمی از استعداد‌های جامعه در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نادیده گرفته شود آنگاه به رشد و پیشرفت در جامعه دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام بر حضور زنان در جامعه تاکید داشته است و به همین دلیل پوشش حجاب برای زنان واجب شده است، ابراز داشت: در کشوری که ادعای پیروی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌رود باید زمینه رشد جوانان به ویژه دختران جامعه فراهم شود آنگاه می‌توانیم جامعه‌ای اسلامی به معنای واقعی را شاهد باشیم.


رئیس شورای شهر اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با توجه به در پیش رو بودن هفته حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد: بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر و انسانیت دولت آمریکاست، اما به منظور عوام‌فریبی و پرت کردن حواس دیگران از نقض مداوم حقوق بشر فریاد‌های مظلوم نمایی و عوام‌فریبی سر داده است، اما دنیا هرگز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در روز ۱۲ تیرماه و جنایت‌های آن‌ها در عراق، افغانستان دیگر کشور‌های دنیا را فراموش نمی‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا همیشه موضع جنگ‌طلبی داشته است و جز منافع خود به چیز دیگری فکر نمی‌کند و در ارتباط با مردم یمن و دیگر مردم مظلوم دنیا نیز جز سود خود و فروش اسلحه‌های خود به موضع دیگری فکر نمی‌کند.

معین بیان داشت: ملت ایران هموار در طول تاریخ صلح‌جو بوده است و آغازکننده جنگ‌ها نبوده است، اما هرگز جنایات آمریکا را فراموش نخواهد کرد و در دام فریب‌های مختلف آمریکا گرفتار نخواهد شد.

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان

برچسب ها: شورای شهر ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.