سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه بیشتر روستاییان در رعایت الگوی مصرف آب

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان بر ضرورت توجه بیشتر روستاییان در رعایت الگوی مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محب علی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: صرفه جویی، ضامن پایداری در تامین آب آشامیدنی است.

وی با بیان اینکه اگر هر یک از خانوار‌های روستایی فقط یک درصد در مصرف آب آشامیدنی صرفه جویی کنند، آب آشامیدنی روزانه ۳ هزار خانوار روستایی تامین می‌شود، افزود: روستائیان گیلان می‌توانند با کمترین میزان صرفه جویی، تابستان امسال را به دور از تنش آبی پشت سر بگذارند.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان اظهار داشت: آب مورد نیاز برای هر فرد در یک شبانه روز حداکثر ۱۷۰ لیتر است که ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جویی در این میزان موجب تامین آب مورد نیاز دیگران خواهد شد.

رنج ور با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و ورود گردشگران به گیلان گفت: با ورود مسافران، جمعیت شناور استان چندین برابر می‌شود که به دلیل حضور اکثریت آنان در مناطق روستایی، تامین مناسب آب شرب مشترکان و گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۸۰۰ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار است، تصریح کرد: برای تامین پایدار و مستمر آب آشامیدنی این روستاها، مشترکان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای آبیاری باغ‌ها و مزارع استفاده نکنند.

انتهای پیام/ع

صرفه جویی، ضامن پایداری در تامین آب آشامیدنی است

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.