سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنکور ۹۸/ چگونگی مرور سریع کتاب‌ها در هفته منتهی به کنکور

در هفته‌ تورق سریع، باید کتاب‌ها را ورق بزنید و به قسمت‌های نشان‌دارشده و حاشیه‌نویسی‌های کتاب توجه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند


برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

مطالعه خلاصه‌ها و یادداشت‌ها در هفته پایانی کنکور

پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تورق سریع کتاب‌ها، اظهار کرد: به هفته پایانی مانده به کنکور، هفته‌ تورق سریع می‌گویند؛ در این هفته با توجه به این‌که شما در جمع‌بندی‌های سه روز یک‌بار بسیاری از مطالب و مباحث را در حد توان خود کار کرده‌اید و یادگیری‌های ناقص خود را به یادگیری‌های کامل و مرور مباحث مهم تبدیل کرده‌اید، بهتر است در این هفته‌ پایانی از صفحات کتاب خود عکس بگیرید و این عکس‌ها را مثل وقتی می‌خواهید آلبوم درست کنید در کنار هم قرار دهید.

وی بیان کرد: یادداشت‌ها و قسمت‌های‌های لایت شده‌ کتاب‌ها و جزوه‌ها را مطالعه کنید؛ قرار است همه‌ کتاب‌ها را تورق سریع کنید پس در هر درس فقط نکات کلیدی را که خودتان تشخیص می‌دهید و برایتان مهم و ضروری است مطالعه کنید؛  اگر دچار وسواس شوید و بخواهید همه مطالب را به طور کامل و سطر به سطر مطالعه کنید فقط به مطالعه‌ یک یا ۲ کتاب می‌رسید.

 از مطالعه تست‌های مهم غافل نشوید

این مشاور تحصیلی ادامه داد: به جز مطالعه‌ درس‌ها باید تست هم بزنید البته ممکن است تست‌های زیادی را نشان دار کرده باشید پس فقط سراغ مهم‌ترین و ضروری‌ترین تست‌های نشان دار بروید.


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸| ۸ نکته کلیدی و مهم برای موفقیت در کنکور


علاالدینی شورمستی  با اشاره به تاثیر بررسی اشتباهات و بی‌دقتی‌های پرتکرار گفت: اگر تاکنون اشتباهات پرتکرار و بی‌دقتی‌های پرتکرار خودتان را در یک فهرست نوشته‌اید آنها را مطالعه کنید؛ اشتباهات و بی‌دقتی‌ها با هم فرق می‌کنند و هر دانش‌آموزی اشتباهات و بی‌دقتی‌هایی مختص به خود دارد، اگر روی اشتباهات و بی‌دقتی‌ها تمرکز کنید، در جلسه‌ آزمون، آنها را  تکرار نمی‌کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.