سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز توزیع کارت آزمون سراسری ۹۸

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری (کنکور) ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز درکهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج گفت:کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود و داوطلبان باید از آن نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.

باقری افزود: این آزمون پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر در ۳۸۱ شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزاری خواهد شد.

وی ادامه داد: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه آزمون را از سایت اینترنتی یاد شده دریافت کنند.

باقری اضافه کرد: براساس برنامه زمان بندی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه هنر نیز بعد از ظهر پنجشنبه ۱۳ تیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور هم گفت: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد هستند.

توکلی افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب در گروه آزمایشی هنر ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۰ هزار و ۸۷ نفر نام نویسی کرده اند.

در کهگیلویه وبویراحمد 12 هزار 915 داوطلب متقاضی شرکت در آزمون سراسری ۹۸ هستند.

نتایج اولیه این آزمون دهه اول مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان پس از آن باید برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی اقدام کنند.

انتهای پیام/د

توزیع کارت آزمون  سراسری 98

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.