سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خبر داد

۵ میلیون جوان باسواد شاغل می‌شوند/ ایجاد ۲۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته

جعفری گفت: با آموزش تسهیل گران، ۵ میلیون جوان تحصیل کرده وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در آیین افتتاح دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که صبح امروز (یکشنبه ۹ تیر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروزه شاهد ظهوری در عرصه اقتدار کشور در صحنه جهانی هستیم که این امر امروز مایه مباهات دشمنان جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه این اقتدار ملی موجب مخالفت کشور‌های دشمن جمهوری اسلامی شده است، افزود: این جانفشانی‌ها نتیجه عملکرد جوانان این خاک و بوم است که این اقتدار را نیز به ارمغان آورده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: تفکر مدیریت جهادی در عرصه مدیریتی نتیجه این اقتدار است.

جعفری با بیان اینکه در کنار این اقتدار نظامی و سیاسی، حوزه اقتصادی دچار مشکلات جدی است، ادامه داد: در این طرح ۵ میلیون جوان تحصیل کرده وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: در حوزه فقر و محرومیت نیاز‌های سخت افزاری وجود دارد که علت آن عدم توزیع عادلانه فرصت‌هاست.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بیان اینکه در این طرح باید توانمندی مردم، روستا و منطقه را به شکل محلی، ملی و منطقه مدنظر قرار دهیم، ادامه داد: با نگاه شبکه‌ای می‌توانیم روش‌های جدید را با استفاده از تجربه و دانش به شکل اصولی به کار گیریم که قطعا در این روش نتایج مطلوب تری در پی خواهد داشت.

جعفری ادامه داد: امیدواریم در کنار اقتدار ملی شاهد ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت از جامعه ایرانی باشیم.

وی افزود: بنیاد برکت در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام تدابیری اتخاذ کرده است تا الگو‌های اجتماع محور در حوزه اشتغال در اولویت بنیاد برکت قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بیان اینکه در دوره قبل با آموزش ۲۰۰ تسهیل گر و به کارگیری آن‌ها در ۱۵ استان،۸۰ شهرستان،۱۰ هزار طرح و ۲۸ اشتغال به عنوان تجربه و گام عملی توانست به بحث محرومیت پاسخ دهد، ادامه داد: امسال ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در ۲۵ استان، ۱۵۵ شهرستان و ۶ هزار روستا اجرا خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: این تسهیل گران بعد از آزمون و مصاحبه به جمع تسهیل گران بنیاد برکت پیوستند.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی تسهیل گران در دو هفته آموزش خواهند دید و نهایتا این افراد مجری مجموعه طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواهند شد، افزود: تسهیل‌گر نوعی پیام‌آور توسعه و پیشرفت در جامعه روستایی است.

جعفری گفت: تسهیل‌گر با دانش و توانمندی می‌تواند فضای روستا را از مسیر تغییر و دگرگونی به تعالی هدایت کند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بیان اینکه تسهیل‌گر رسالتش هدایت و کمک به همنوعان است، گفت: اوایل مرداد ماه این تحلیلگران بعد از آموزش‌های لازم در کنار ۲۰۰ تسهیل‌گر دیگر پیام‌آور اشتغال و معیشت پایدار مناطق محروم هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.