سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور ضد مهاجر آمریکا: اگر دیوار مرزی ساخته می‌شد پدر و دختر السالوادوری نجات می‌یافتند

دونالد ترامپ در واکنش به حادثه غم‌انگیز مرگ پدر و دختر مهاجر السالوادوری در رودخانه مرزی آمریکا و مکزیک، گفت اگر دیوار مرزی ساخته می‌شد آن‌ها نجات می‌یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به مرگ دلخراش دو مهاجر السالوادوری که قصد عبور از رودخانه مرزی «ریو گرانده» را داشتند، گفت چنانچه دیوار مرزی ساخته می‌شد آن‌ها نجات می‌یافتند.

ترامپ در کنفرانس خبری نشست گروه ۲۰ که در اوساکای ژاپن برگزار شد در این خصوص گفت: «می‌توانیم میزان مرگ و میر مهاجران را کم کنیم؛ به شرط آنکه مردم را از آمدن به آمریکا بازداریم. اگر دیوار را ساخته بودیم و اگر آن را محکم ساخته بودیم، آن پدر و دختر زیبایش که غرق شدند دچار این حادثه نمی‌شدند ...، چون فکر می‌کردند وارد شدن به آن طرف مرز سخت است، پس به سوی مرز آمریکا رهسپار نمی‌شدند. به این ترتیب جان افراد زیادی نجات داده می‌شد».

ترامپ در ادامه خواستار اعمال سیاست‌های سخت‌تر برای کنترل مرز‌ها شد و گفت «مهاجرت غیرقانونی بسیار ناعادلانه» است. رئیس‌جمهور آمریکا افزود «ما سالانه میلیون‌ها نفر داریم که در انتظار آمدن به آمریکا هستند. از آن‌ها امتحان گرفته می‌شود، تحصیلات خود را افزایش می‌دهند ... سخت کار می‌کنند، و برای هفت یا هشت و یا حتی نه سال در انتظار می‌نشینند که وارد کشور ما شوند. حقیقتا مهاجرت غیرقانونی منصفانه نیست».

چند روز پیش، تصویری از جسد یک مهاجر اهل السالوادور به همراه دخترش در ساحل رودخانه «ریو گرانده» در رسانه‌های خبری آمریکا منتشر شد. این مهاجر اهل السالوادور به همراه دخترش قصد عبور از این رودخانه را داشت که غرق شد. او پس از آنکه متوجه شده بود نمی‌توانند به مقامات آمریکا درخواست پناهندگی دهد، تصمیم گرفته بود با عبور از رودخانه ریو گرانده از مرز آمریکا عبور کرده و به طور غیرقانونی وارد این کشور شود.

این حادثه خشم بسیاری را در آمریکای لاتین و آمریکا برانگیخت. برخی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز به دنبال این حادثه دلخراش به شدت از سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ انتقاد کردند. در مقابل، ترامپ تقصیر را به گردن دموکرات‌ها انداخت و آن‌ها را مسئول مرگ این دو مهاجر دانست. 

جان سندرز، سرپرست اداره گمرک و محافظت از مرز‌های آمریکا پس از انتشار خبر غرق شدن یک پدر و دختر مهاجر در مرز مکزیک و آمریکا استعفا کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیدمحمدمصطفوی
۱۵:۱۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
انتقام بشریت رو میگیریم ؛مهم نیس که چه دینی دارند مهم اینه که انسانهای بی گناهی هستند یا بودند.
طلوع انتقام توسط یاران مهدی موعود مخصوصا از نوع ایرانیش نزدیک است...