سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: کارتر رئیس‌جمهوری وحشتناک بود که از سوی حزب خود طرد شد

رئیس‌جمهور آمریکا، «جیمی کارتر» را بخاطر غیرقانونی خواندن ریاست جمهوری خود مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، «جیمی کارتر» رئیس جمهور اسبق این کشور را بخاطر غیرقانونی خواندن ریاست جمهوری خود هدف انتقاد قرار داد و او را رئیس جمهوری وحشتناک خواند.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: متعجب شدم که جیمی کارتر گفت مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ باعث ورود من به کاخ سفید شده است.

ترامپ روز گذشته در کنفرانسی خبری در نشست گروه ۲۰ گفت ببینید او مرد خوبی بود. او رئیس جمهور وحشتناکی بود. او یک دموکرات است. و این صحبت‌ها (برای آنها) معمول است. او به دموکرات‌ها وفادار است. رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا که در ماه آوریل منتشر شد، افزود همانطور که اکنون همه می‌دانند، من نه بخاطر روسیه و نه بخاطر هیچکس دیگری جز خودم پیروز (انتخابات) نشدم.

ترامپ گفت او در انتخابات به این دلیل پیروز شد که نسبت به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در انتخابات ۲۰۱۶، سخت‌تر کار کرد و گفت برای کارتر تاسف می‌خورم، زیرا از سوی حزب خود نیز کنار گذاشته شد. وی گفت: او بدجوری کنار گذاشته شد. او مثل یک رئیس جمهور فراموش شده است؛ و می‌دانم که چرا این حرف‌ها را می‌زنند. او رئیس جمهور خوبی نبود.

جیمی کارتر روز جمعه ضمن نامشروع خواندن دونالد ترامپ، گفت که رئیس جمهور فعلی این کشور بدون دخالت روسیه در کاراز انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ میلادی نمی‌توانست به کاخ سفید راه یابد. جیمی کارتر ۹۴ ساله تأکید کرد: هیچ شکی وجود ندارد که روسیه در انتخابات دخالت کرد. کارتر گفت من فکر می‌کنم اگر تحقیق عمیقی درباره این دخالت انجام شود، مشخص خواهد شد که دونالد ترامپ برنده انتخابات ۲۰۱۶ نبوده است. او برنده انتخابات نبود، ولی به کاخ سفید راه یافت، زیرا روس‌ها به نفع او دخالت کردند.

رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه سخنان خود، دونالد ترامپ را در سمت ریاست جمهوری این کشور نامشروع توصیف کرد.

شایان ذکر است، این اظهارات کارتر در حالی مطرح می‌شود که رابرت مولر دادستان ویژه سابق، بعد از نزدیک به دو سال تحقیق، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) اعلام کرد مدارک کافی برای اثبات وجود یک توافق میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ در دست ندارد هر چند تماس‌های زیادی بین مسکو و این تیم انجام شده است. مولر همچنین از فشار‌های ترامپ بر روند تحقیق خبر داده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.