سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه رتبه نخست کشور در استفاده از مجازات های جایگزین را حبس دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائم خرد و غیر خشن را از برنامه‌های دستگاه قضایی دانست.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائم خرد و غیر خشن را از برنامه‌های دستگاه قضایی دانست و گفت: در استان کرمانشاه با صدور بیش از ۴۵۰ هزار ساعت احکام در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توانسته ایم حائز رتبه اول کشوری باشیم.

بهمن مرادیفر پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مناسبت هفته قوه قضائیه با تبریک این هفته، افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه آمار زندانیان در چند سال گذشته افزایش نداشته و در بحث جرایم ۱/۵ درصد کاهش داشته ایم و این در حالی است که نرم کشوری افزایش ۱۳ درصدی را دنبال می‌کند.

او گفت: بر همین اساس بر اساس گزارش آمار قوه قضاییه استان کرمانشاه رتبه هفتم مطلوبیت را در میان سایر استان‌های کشور را داراست.

مرادیفر با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: در کرمانشاه این مهم به جد پیگیری می‌شود تا جایی که بنا داریم هیچ کارگاه و صنعتی به تعطیلی کشیده نشود و در عین حال حقی از بیت المال نیز تضییع نشود.

توصیه به صلح و سازش و مصالحه در میان نزدیکان توسط ریش سفیدان از دیگر موکدات معاون اجتماعی دادگستری بود و گفت: آمار طلاق زیبنده جامعه ما نیست بنابراین جا دارد بزرگان فامیل در مشکلات خانوادگی ورود کنند تا قبح طلاق و مطالبه مهریه شکسته نشود.

معاون احتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه در ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش گفت: در دستگاه قضایی عدالت محور اصلی است که باید دنبال شود البته این مهم به راحتی میسر نخواهد شد و همواره در طول تاریخ قربانیان بزرگی داشته است از مولای عدل و عدالت علی (ع) یاد میکنم که جان عزیزش را فدای برقراری عدل کرد تا حکومت مهدی موعود عج که باید هزینه پرداخت کنیم تا به جهان پر از عدل برسیم.

انتهای  پیام/ز

 

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائم خرد و غیر خشن  از برنامه‌های دستگاه قضایی است 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.