سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهچراغ (ع) عزادار شهادت رییس مذهب شیعه

حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شب شهادت رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی در شب شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) مملو از حضور زائران و عاشقانی است که برای عرض تسلیت به این مکان روحانی و ملکوتی آمده اند.

مردم خداجو و ولایت مدار شیراز در غم از دست دادن امام ششم شیعیان به سوگواری و عزاداری می‌پردازند.

صحن و سرای بارگاه مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) را عطر ملکوتی دعا و قرآن پر کرده است و دسته‌های عزاداری در حرم مطهر مشغول عزاداری هستند.

ویژه برنامه‌های سالروز شهادت ششمین ستاره آسمان امامت و ولایت صادق آل عبا امام جعفر صادق (ع) از دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر آغاز شده است.

همچنین آئین وداع با پیکر‌های مطهر ۲ شهید گمنام نیز امشب همزمان با شب شهادت امام صادق (ع) در بارگاه ملکوتی حضرت احمدابن موسی‌الکاظم، حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیرامون سیره و زندگانی امام صادق (ع) و مرثیه سرایی سید محسن بنی فاطمی از برنامه‌های آستان مقدس در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) است.

علاوه بر برگزاری ویژه آیین‌های عزاداری در حرم‌های امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد نیز امشب و فردا میزبان برپایی مراسم‌های عزاداری و سوگواری خواهند بود.

گفتنی است فردا شنبه ۸ تیرماه و در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) تمام اماکن گردشگری و تفریحی تحت نظارت میراث فرهنگی فارس و تمامی سینما‌ها در سراسر این استان تعطیل خواهند بود.
انتهای پیام/م

سومین حرم اهل غرق در عزا و ماتم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.