سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از آموزه‌های دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

رییس دادگستری دزفول گفت: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی بازآفرینی آموزه‌های دینی و موازین فقهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، محمدیار ممبینی، رییس دادگستری دزفول گفت: یکی از برکات ملموس و قابل توجه انقلاب، بازآفرینی آموزه های دینی و موازین فقهی است.

وی افزود: دشمن تصور میکرد با شهادت شهید بهشتی و یارانش در هفتم تیرماه سال ۶۰ انقلاب اسلامی را شکست داده اند این در حالی بود که با شهادت این افراد پایه های نظام اسلامی مستحکم تر شد.

ممبینی با اشاره به قوانین دادگستری پیش از انقلاب بیان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، قوانین حقوقی و دادگستری کشور ما برگرفته از نظامهای کشورهای غربی بود که پس از پیروزی انقلاب به ویژه با پیگیری شهید بهشتی نظام حقوقی دادگستری بر پایه حقوق اسلامی تبیین شد و کلیه قوانین به تایید شورای نگهبان میرسند و قضات با یک وابسته با نظر رهبری منصوب میشوند تا مغایرتی با قوانین شرعی نداشته باشند.

رییس دادگستری دزفول تصریح کرد: قانون مداری موجب آرامش و آسایش در جامعه میشود و هرجا قانون گریزی حاکم شود باعث می شود نتوانیم کشور را آن گونه که شایسته است اداره کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: صلح و سازش و گذشت از آموزه های دینی است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی افزود: دادگستری دزفول با ۴۹ قاضی پس از اهواز مهم‌ترین دادگستری استان بوده و با تشکیلات منظم و کارآمد در حال خدمات رسانی است و با ۶ شعبه حقوقی، ۳ شعبه خانواده، ۶ شعبه کیفری و ۲ شعبه دادگاه انقلاب فعال است که دادگاه انقلاب علاوه بر دزفول شهر‌های شمالی خوزستان را نیز زیرپوشش دارد و حدود ۱۷ شعبه دادیاری و ۵ شعبه بازپرسی نیز در دزفول فعال است که این شعبه‌ها با تعداد شعبه‌های برخی استان‌ها برابر و در برخی موارد از آن‌ها بیشتر است.

ممبینی اظهار داشت: دادگستری دزفول با کمتر از ۵۰ درصد کادر قضایی و اداری و با حداقل نیرو فعالیت میکند و تعداد قضات ما زیر ۵۰ درصد حد معمول است سال گذشته، ۱۰۱ هزار پرونده وارد مجموعه دادگستری دزفول شد که نسبت به سال ۹۶، تعداد پرونده های ورودی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رییس دادگستری دزفول در پایان گفت: سال پیش ۱۰۳ هزار و ۱۵۰ پرونده در دادگستری دزفول مختومه شد که نسبت به سال ۹۶، تعداد پرونده های مختومه ۱۷ درصد بیشتر بود.

انتهای پیام/م

بازآفرینی آموزه های دینی پس از انقلاب اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.