سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۵۰ هزار تن گندم در لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا به امروز بیش از ۵۰ هزار تن گندم در مناطق جنوبی استان برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  چنگیز ابراهیمی، بیان کرد: تا به امروز بیش از ۵۰ هزار تن گندم در مناطق جنوبی استان شامل شهرستان‌های پلدختر، رومشکان و خرم‌آباد برداشت شده است همچنین در این مناطق چیزی حدود ۵۰ هزار تن جو نیز برداشت شده است.

وی با بیان اینکه در مناطقی که تا به امروز برداشت صورت گرفته شاهد رشد جزئی در برداشت گندم و جو بوده‌ایم، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهادکشاورزی استان امسال باید چیزی حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن گندم برداشت کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: سیلاب فروردین‌ماه و خشک سالی که پس از بارش‌های اواسط فروردین در استان حاکم شد سبب شده که نسبت به تحقق پیش بینی‌ها تردید کنیم، زیرا این حوادث خسارات زیادی را به کشاورزی استان وارد کرده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه با تمامی مشکلاتی که در بالا ذکر، اما هنوز احتمال تحقق پیش‌بینی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با وجود خشک‌سالی سه ماهه اخیر لرستان و وقوع سیلاب، اما امسال در بحث تولید گندم و جو نسبت به سال گذشته رشد خواهیم داشت.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سیلاب لرستان سبب قطع راه‌های ارتباطی زیادی در استان شده و همین عامل سبب شده که صاحبان ادوات کشاورزی استان‌های مجاور نسبت به سال‌های گذشته کمتر در استان حضور پیدا کنند و در زمینه تامین کاموا مورد نیاز لرستان مشکلاتی به وجود بیاید، اما خوشبختانه با مدیریت مناسب این کمبود را تا حد امکان کم‌رنگ کرده‌ایم.

انتهای پیام/د

پیش‌بینی خرید ۴۵۰ هزار تنی گندم در لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.