سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۸۴ درصدی صادرات استان ایلام

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از رشد ۸۴ درصدی صادرات ایلام در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سعید شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت : میزان صادرات استان ایلام در سه ماهه نخست سال جاری به لحاظ وزنی ۲۰ درصد و به لحاظ ارزش ۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: میزان صادرات از گمرکات استان در این مدت ۴۴۸ هزار تن به ارزش ۲۹۱ میلیون دلار بوده که این آمار ۴۹ درصد به لحاظ وزنی و ۳۳ درصد از حیث ارزش به مدت مشابه قبل رشد داشته است.

شریفی اضافه کرد: حضور در بازار‌های جهانی از طریق گسترش صادرات سالهاست که به عنوان مبنای توسعه اقتصادی بسیاری از کشور‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: صادرات کالا به عنوان وجهی از بازرگانی خارجی، بیانگر توان تولیدی کشور است و در شرایط تحریم‌های ظالمانه توسط استکبار جهانی صادرات فرصت ویژه‌ای برای تحقق سیاست‌های اقتصادی ایجاد می‌کند.

شریفی ادامه داد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور در نقاط صفر مرزی (نقاط محروم) راهکاری برای مناطق محروم بوده و به کمک آن می‌توان زمینه‌های اشتغال را در نقاط محروم کشور تقویت کرد.

وی افزود: استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و وجود مشابهت‌های فرهنگی میان شهروندان دو کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای برای توسعه صادرات و تقویت بازارچه‌های مرزی و مبادلات تجاری را دارا می‌باشد.

انتهای پیام/غ

رشد صادرات استان در سه ماه نخست سال ۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.