سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق کشت گیاهان دارویی در اردبیل؛ متقاضیان تسهیلات بلاعوض دریافت می کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف این استان از سیاست های این سازمان بوده و به صورت جدی حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل نیکشاد امروز در بازدید از طرح‌های مختلف کشاورزی این شهرستان افزود: متقاضیانی که در مناطق مختلف استان اقدام به کشت گیاهان دارویی از جمله بابونه و زعفران کنند به ازای هر هکتار ۱۶ تا ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان اردبیل بویژه اراضی مستعد خلخال برای کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی، توسعه این بخش کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

او گفت: با توجه به قابلیت‌های استان و فعالیت چشمگیر زنان روستایی در جمع آوری گیاهان دارویی مدیریت ترویج سازمان برنامه‌های مختلفی در زمینه توانمند سازی بانوان تدوین کرده است.

نیکشاد با بیان اینکه شهرستان‌های خلخال و کوثر دارای ظرفیت بسیار خوب در تولید گیاهان دارویی هستند، افزود: در این منطقه بیش از ۴۵۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده که با ثبت و پرورش آنها ضمن ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از بیکاران زمینه رونق اقتصادی منطقه نیز فراهم خواهد شد.

او از اختصاص ۱۰۰ هزار اصله نهال گل سرخ یارانه دار به شهرستان‌های کوثر و خلخال در سال جاری خبر داد و افزود: به دلیل اقلیم مناسب برای کشت این گل ۵۰ درصد سهم استان به این ۲ شهرستان اختصاص داده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین اجرای بهینه نظام نوین ترویج کشاورزی و اشتغال روستایی، اعطای ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مجریان طرح‌های کشت گیاهان دارویی و پرداخت بخشی از هزینه طرح آبیاری نوین را از جمله بسته‌های حمایتی ارائه شده به مجریان طرح‌های کشاورزی در استان ذکر کرد.

نیکشاد با اشاره به وجود مشکل آب در کشور گفت: برای مقابله با بحران آب روش‌های مختلفی از جمله اجرای طرح‌های آبیاری کم فشار وتحت فشار مورد حمایت این سازمان بوده در عین حال برای اجرا و یا تکمیل سدهای معیشتی مورد نیاز مناطق مختلف استان از جمله احداث سه سد معیشتی در شهرستان خلخال برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به خسارات سنگین سرمای بهار امسال به باغداران گردو در خلخال افزود: با هدف حمایت از طرح‌های سرشاخه کاری گردو و افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرمای زود رس بهاره، این طرح بهار امسال در سطح وسیعی از باغ‌های گردی این شهرستان اجرا شد.

انتهای پیام/س

کشت گیاهان دارویی در اردبیل توسعه می یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.