سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تحریم‌ها عامل پیشرفت در مسیر فناوری‌های نوین است

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی گفت: تحریم‌ها نه تنها عامل بازدارنده، بلکه عاملی برای پیشرفت در مسیر فناوری‌های نوین در ایران است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و سومین نشست روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور توانمندی‌های دانشمندان و دانشگاهیان ایرانی در رسیدن به دستاورد‌های فناوری و علمی و خودکفایی در بخش نظامی را حاصل این پیشرفت‌ها در سال‌های پس از انقلاب اسلامی توصیف کرد.

وی تحریم‌ها را نه تنها عامل بازدارنده، بلکه عاملی برای پیشرفت در مسیر فناوری‌های نوین در ایران عنوان کرد.

عاملی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از سه دانشگاه قدیمی کشور به طور قطع مرجع و منبعی برای توسعه کشور بوده و در آن نقشی به‌سزا دارند.

همچنین در این مراسم محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دبیرخانه نشست با اشاره به ظرفیت‌های تک‌تک دانشگاه‌های کشور به اهمیت همکاری دانشگاه‌ها و هم‌افزایی آنان در حل مشکلات کشور اشاره کرد و این اجلاس را نقطه عطفی برای ایجاد این همکاری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در ادامه این اجلاس در‌باره مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها و نقش گروه‌های معارف اسلامی سخنرانی کرد.

به گفته وی گروه‌های معارف اسلامی ماموریت و مسئولیت خطیری در فرهنگ‌سازی و پاسخ به شبهات نسل امروز که در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند دارند.

در ادامه این نشست دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تشریح نظام یکپارچه پژوهش و فناوری در کشور پرداخت و آن را ضروری و اثربخش توصیف کرد.

وی اهمیت اجرای این طرح را دوری از موازی‌کاری و همچنین اجرای پژوهش‌های ضرورت‌محور و منطبق با نیاز‌های واقعی صنعت و جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.