به گفته وی، با توجه به این که در سواحل مکران جهت جریانهای بادی از شرق به غرب است، رسوب نیز از سمت شرق به غرب رخ میدهد و نرخ رسوب گذاری گاهی در برخی مقاطع بسیار بالاست.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر این دو بندر دارای نرخ بالایی از رسوب است که در یکی از آنها تردد دریایی نیز با مشکل مواجه شده است.
آذرپیکان با اشاره به فعالیت تعداد زیاد لنجها و قایقها در این بنادر تصریح کرد: زمانی که یک بندر از نظر ناوبری استاندارهای لازم را از دست میدهد، مانند رسوب گذاری در حوضچه که باعث کاهش عمق آب و کاهش مکانهای پهلوگیری میشود، بندر برای ناوبری و صیادی مناسب نخواهد بود و شناورهای آن منطقه به بندری نزدیکتر که مشکلی نداشته باشد کوچ میکنند.
وی اضافه کرد: با توجه به رسوب گذاری در بندر رمین و بریس، لنجها و قایقهای صیادی به سمت پسابندر که هم بزرگ است و هم مشکل رسوب، حوضچه و پهلوگیری ندارد، رفته اند که باعث ایجاد ترافیک در این بندر شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در بریس، دو ساعت در روز امکان تردد از دهنه وجود دارد و فقط هنگامی که مد کامل باشد میتوان تردد کرد، در دیگر ساعات روز شناورها امکان تردد ندارند که این مهم موجب آسیب پذیری هر چه بیشتر بندر و شناورها میشود.
آذرپیکان خاطرنشان کرد: بعد از انجام لایروبی بندر بریس و توسعه این بندر، لایروب وارد بندر رمین میشود و کار لایروبی و توسعه این بندر نیز انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ع