سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۷۷ اثر کرمان در فهرست میراث ناملموس کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ثبت ۶ اثر میراث ناملموس (معنوی) این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد که با ثبت آن‌ها تعداد اثر‌های ثبتی استان به ۷۷ اثر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در نشست اخیر کمیته ثبت آثار میراث ناملموس کشور که در استان اردبیل برگزار شد، ۶ پرونده از استان کرمان پس از بررسی و تأیید نهایی به ثبت ملی رسید.

وی بیان کرد: این آثار شامل مراسم حنابندان شهرستان جیرفت، مهارت ساخت و نواختن سوتک گلی شهداد، فن تهیه کشک خلال کوهبنان، مراسم برپایی خیمه ابوالفضل طغرالجرد، فن تهیه عروسک لپتو شهداد و هنر قطاعی کرمان می‌شود.

فرخی با اشاره به اینکه پرونده‌های مذکور در چند ماه اخیر تکمیل و به تهران ارسال شدند که خوشبختانه این پرونده‌ها موفق به ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور گردیدند، اظهار کرد: با ثبت این ۶ اثر تعداد آثار ثبتی استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی ناملموس کشور، به ۷۷ اثر می‌رسد.

وی در پایان  گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مد نظر این اداره کل ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست آثار ملی و سپس در فهرست میراث جهانی (یونسکو) است که به خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/ی

ثبت شش اثر کرمان در فهرست آثار ملی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.