سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی‌ بودجه شرکت‌ها به طور مجزا اثر مثبتی بر کشور دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت‌: ارائه لایحه بودجه شرکت‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت یک ماه قبل از تقدیم لایحه بودجه سالانه به مجلس اثر مثبتی بر کشور دارد.

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه درباره ارائه لایحه بودجه شرکت‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت یک ماه قبل از تقدیم لایحه بودجه سالانه به مجلس توسط رئیس‌جمهور، گفت: این اقدام مجلس بسیار ارزشمند است و طی این چهل سال برای اولین بار قرار است، انجام شود.

وی ادامه داد: بررسی بودجه شرکت‌های دولتی به طور مجزا کمک می‌کند که مجموع اطلاعاتی که ما در قالب بودجه عمومی کشور می‌آوریم، کامل‌تر و جامع‌تر باشد و طبیعتا اشراف مجلس بر منابع و مصارف بودجه شرکت‌های دولتی را افزایش خواهد داد.

پورابراهیمی تاکید کرد: در چهل سال گذشته در زمان بررسی لایحه بودجه سالانه، بودجه شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت بررسی شده اما تنها نتیجه آن اعلام می‌شد و اکنون مجلس می‌خواهد به اجزای آنها هم ورود کند یعنی پیش از این تنها اعلام می‌کردند که ترازنامه شرکت ها چه میزان سود و زیان دارد و بعد نتیجه آن بدون محتوا در لایحه بودجه سالانه اعمال و ذکر می‌شد.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: اکنون گزارش کامل حسابرسی شده شرکت‌ها بررسی می‌شود و معتقدم بررسی‌ها بسیار ریزتر شده و صدر در صد بودجه شفاف‌تری خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: ارائه لایحه بودجه شرکت‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت یک ماه قبل از تقدیم لایحه بودجه سالانه به مجلس به طور حتم اثر مثبتی بر کشور دارد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.